Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
04.20 i morse kom vår prins. Vi åkte in igår vid 13 med värkar var 3 minut. Fick gå en sväng vid 16 för värkarna avtog. Då öppnade jag mig 2 cm på en timme. In på förlossningen. 11 h senare hade bäbis äntligen kommit i läge. Hade värkar varannan minut i 12 h. Hade inte klarat det utan min underbara sambo och den fantastiska barnmorskan. Vid 4 fick jag äntligen börja ta i och vid 04.20 var han ute.
Kommer mer/bättre uppdatering sen. Vi ska försöka sova lite nu.
Stort grattis04.20 i morse kom vår prins. Vi åkte in igår vid 13 med värkar var 3 minut. Fick gå en sväng vid 16 för värkarna avtog. Då öppnade jag mig 2 cm på en timme. In på förlossningen. 11 h senare hade bäbis äntligen kommit i läge. Hade värkar varannan minut i 12 h. Hade inte klarat det utan min underbara sambo och den fantastiska barnmorskan. Vid 4 fick jag äntligen börja ta i och vid 04.20 var han ute.
Kommer mer/bättre uppdatering sen. Vi ska försöka sova lite nu.
Svårt att säga med Sammy (16dagar tidig) tycker jag, han va så trött första 2veckorna efter snittet, vikttapp och gulsot. Han bara åt och sov.Aaaargh! Förutom min nödvändiga shoppingrunda igårkväll, och väldigt korta sovpauser senaste nätterna, så har Ella bokstavligt talat suttit fast på mig i två dygn nu.. Måste vara en lite sen 6-veckors ökningsperiod (hon är 7 veckor nu) Eller kanske är det ett utvecklingssprång på G? Jag
läste härom dagen att utvecklingssprången kommer efter korrigerat födelsedatum. Dvs att för Ella som är född nästan två veckor innan BF så borde 5-veckorssprånget komma nu när hon är 7 veckor. Kan det stämma? Hur har ni andra vars bebisar hade bråttom ut upplevt det?
Svårt att säga med Sammy (16dagar tidig) tycker jag, han va så trött första 2veckorna efter snittet, vikttapp och gulsot. Han bara åt och sov.
Nu är han väldigt vaken och jag tror han är påväg in i andra utvecklingsprånget (8v imorgon) Han vill gärna sitta upp, är klängig på mej och vill vara nära. Han vrålar av pappa.. Inte alls nöjd med honom för tillfället.
Han fäktar som tusan med och ben och tar efter grejer, tar tag i nappen och slänger iväg den och han håller gärna i den när han har den i munnen.
Första språnget vet jag inte om vi märkte av så mycket? Det enda som vi ev märkte va att han blicken blev mer vaken och han va mer "med" i vad som hände runt honom.
Jag tycker också det är luddigt, tror det är väldigt olika från barn till barn hur mycket det märks.Det känns så luddigt med de här sprången. Klart det märks olika tydligt på olika barn, men ändå. Kanske är Ella också på väg in i andra utvecklingssprånget. Hoppas nästan det för då kanske det har passerat innan midsommar då vi ska åka iväg och bo med hela sambons släkt i deras lilla sommarhus. Lagom kul med en extra gnällig och klängig bebis första gången man sover borta liksom
Jag tror nog att alla barn går igenom dedär sprången runt samma ålder även om det märks tydligare på vissa, men utvecklingen av hjärnan har ändå skett. Precis som att foster som ligger i magen utvecklas i ungefär samma takt liksom så fortsätter det sen utanför magen även om skillnaderna blir större med tiden, precis som att spannet för när utvecklingssprången väntas inträffa blir större ju äldre barnet ärJag tycker också det är luddigt, tror det är väldigt olika från barn till barn hur mycket det märks.
Sen tycker jag det känns konstigt att dela upp det i olika faser? Då ska dom grejerna hända och dom veckorna? Känns som det lätt kan skapa stress hos föräldrar som tycker deras barn inte hänger med eller om dom inte märker av olika stegen.
Att du ens orkar uppdatera
Jag kommer aldrig mer våga sova helt känns det som.
Jag tycker också det är luddigt, tror det är väldigt olika från barn till barn hur mycket det märks.
Sen tycker jag det känns konstigt att dela upp det i olika faser? Då ska dom grejerna hända och dom veckorna? Känns som det lätt kan skapa stress hos föräldrar som tycker deras barn inte hänger med eller om dom inte märker av olika stegen.
Jag tror nog att alla barn går igenom dedär sprången runt samma ålder även om det märks tydligare på vissa, men utvecklingen av hjärnan har ändå skett. Precis som att foster som ligger i magen utvecklas i ungefär samma takt liksom så fortsätter det sen utanför magen även om skillnaderna blir större med tiden, precis som att spannet för när utvecklingssprången väntas inträffa blir större ju äldre barnet är
Tack alla för era Grattis och hejarop!
Nu såhär ett dygn senare fattar jag vad som hänt. Lillkillen är en väldigt viljestark person precis som mamma och pappa så man vet precis när något är fel. Vilket är också är kanon för är han nöjd så är han helnöjd. Vi har inte lyckats amma än men hoppas på att det ska gå idag. Har handmjölkat ut rejält med mat så mätt blir han. Tror både han och jag var för trötta i går för att kunna lära oss att amma. I natt har personalen hjälpt mig med att hitta rätt positioner.
Nu ligger far och son och sover som grisar och jag ska smyga upp och äta frukost.