Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha tredje uvi denna graviditet. Lämnade ett kontrollodlingsprov förra veckan för att se att jag inte hade en dold, då det gått ett tag sedan jag hade sist. Givetvis hade jag en dold, men läkaren ville odla igen -fråga mig inte varför, så lämnade ett nytt prov i torsdags. Har inte hört något, vilket jag väntade mig att få besked om igår. Så ringde bm-mottagningen och jodå, läkaren hade skrivit ut recept redan igår för andra odlingen var också positiv. Bara det att sedan hade det blivit kommunikationsmiss och ingen hade ringt mig.
Så nu fick sambon en elektronisk fullmakt så han kunde göra ett pitstopp på apoteket på hemvägen... Ny odling blir det 3 veckor efter avslutad kur. Suck
Samma för mig. Jag har dock flaggat på jobbet att jag kommer försöka sitta hemma en dag i veckan, innan jul för att jag har mycket att göra som jag behöver ostörd tid för och efter jul för att jag vill slippa pendling en dag i veckan.Jag jobbar som vanligt än så länge, är i v 21.
Hur har ni andra det? Jobbar ni, någon som är sjukskriven eller hemma av annan anledning?
Surt. När jag hade min uvi och googlade mig sönder och samman så hittade jag flera sidor som sa att efter 3e uvi (under graviditeten) så sattes man på antibiotika resten av tiden. Just för att hålla skiten borta... Har du hört något om det? (jag tycker dock det är vettigare med kontrollprover...)Jaha tredje uvi denna graviditet. Lämnade ett kontrollodlingsprov förra veckan för att se att jag inte hade en dold, då det gått ett tag sedan jag hade sist. Givetvis hade jag en dold, men läkaren ville odla igen -fråga mig inte varför, så lämnade ett nytt prov i torsdags. Har inte hört något, vilket jag väntade mig att få besked om igår. Så ringde bm-mottagningen och jodå, läkaren hade skrivit ut recept redan igår för andra odlingen var också positiv. Bara det att sedan hade det blivit kommunikationsmiss och ingen hade ringt mig.
Så nu fick sambon en elektronisk fullmakt så han kunde göra ett pitstopp på apoteket på hemvägen... Ny odling blir det 3 veckor efter avslutad kur. Suck
Jag fick order om att komma in 3 veckor efter avslutad behandling, sen även en gång nu i november (jag har nästa bm besök först i mitten av dec och bm ville ha ett extra kontrollprov innan dess. Antar att jag får lämna några kontrollprov under bm besöken)Fy! Hoppas verkligen du får må bättre snart.
Har du fått göra kontroll-odlingar efter varje avslutad behandling? Min läkare sa nämligen ingenting om att komma tillbaka för det men eftersom jag är en jobbigt modern patient har jag googlat mig till att det rekommenderas. Så nu funderar jag på om jag ska kräva att få komma tillbaka och kolla att den verkligen är borta när behandlingen är slut.
Hade jag varit dig hade jag slått en pling till bm
Runt v 24 brukar nästa besök vara. Har du ingen tid brukar det vara att man ska ringa och boka själv (tips, på mina vårdkontakter kan man även maila så slipper man passa telefontider)På tal om besök hos BM; vi hade RUL förra veckan, är det tänkt att vi ska boka in tid hos BM nu eller kallas vi när hon tycker att det är lämpligt? Har ju noll frågor eller krämpor så det känns ju inte som att det finns något större behov av ett besök än på ett tag.
Runt v 24 brukar nästa besök vara. Har du ingen tid brukar det vara att man ska ringa och boka själv (tips, på mina vårdkontakter kan man även maila så slipper man passa telefontider)
På tal om besök hos BM; vi hade RUL förra veckan, är det tänkt att vi ska boka in tid hos BM nu eller kallas vi när hon tycker att det är lämpligt? Har ju noll frågor eller krämpor så det känns ju inte som att det finns något större behov av ett besök än på ett tag.
jag gick in på apoteket.se och fyllde i en där. krävs bankid. Men sedan lagras den elektroniskt så alla apotek ska kunna se den. Man får skriva en till varje person man vill ska ha en samt hur länge den ska gälla. Så nu har sambon fått en så han kan hämta åt mig. Känns onödigt att åka 4 mil totalt för att hämta en ask när han passerar på väg hem från jobbet..@Girasol elektroniskfullmakt? Hur fixar man med en sådan? Det kan ja vara användbart emellanåt
Surt. När jag hade min uvi och googlade mig sönder och samman så hittade jag flera sidor som sa att efter 3e uvi (under graviditeten) så sattes man på antibiotika resten av tiden. Just för att hålla skiten borta... Har du hört något om det? (jag tycker dock det är vettigare med kontrollprover...)
Jag fick order om att komma in 3 veckor efter avslutad behandling, sen även en gång nu i november (jag har nästa bm besök först i mitten av dec och bm ville ha ett extra kontrollprov innan dess. Antar att jag får lämna några kontrollprov under bm besöken)
Hade jag varit dig hade jag slått en pling till bm
Bara säg till din bm så skriver hon in det i din journal, så kan du pysa förbi med ett urinprov när det passar. Så gör jag, alltså ingen spec. tid utan kommer bara upp med ett urinprov så skickas det till labbet. Sen ringer bm då svaret kommit -ja utom igår då..Har precis räknat ut att jag har tid hos Bm precis när kuren är slut så jag kan ju bara fråga då
Vi fick också den tiden bokad vid inskrivningen. Men jag vet min kompis som har ett annat landsting fick ringa själv efter UL.På tal om besök hos BM; vi hade RUL förra veckan, är det tänkt att vi ska boka in tid hos BM nu eller kallas vi när hon tycker att det är lämpligt? Har ju noll frågor eller krämpor så det känns ju inte som att det finns något större behov av ett besök än på ett tag.