Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi ska nog satsa på duplo, vattenfärg och troligtvis lite maskiner. Han önskar sig en lång radda med grävmaskiner, dumpers, bandtraktorer osv. Så något sådan kommer han få. Han har uttryckligen önskat sig en Massey ferguson-traktor så en sån blir det nog.Jag har också handlat första julklappen, en byggplatta för duplo.
Vad har ni för julklappstankar? Tänkte skriva ihop barnens önskelistor ganska snart.
Jag har också handlat första julklappen, en byggplatta för duplo.
Vad har ni för julklappstankar? Tänkte skriva ihop barnens önskelistor ganska snart.
En v90 elbil ska hon få av oss iaf. Inte tänkt mer! :-)Jag har också handlat första julklappen, en byggplatta för duplo.
Jag har också handlat första julklappen, en byggplatta för duplo.
L rider ganska mycket och funderar på någon form av ponnyputa till henne. @FengurLaugar visst har ni någon variant som passar era båda hästar? Vart är den ifrån?
Annars är det nog leklera, böcker och pysselgrejer i paketen på julafton.
Perfekt- då ska jag kolla på en sådan !Ja vi har en ponnyputa som våra barn rider i. Vi köpte den begagnad men tror den är från Börjes. J fick den i 4 årspresent och den är välanvänd
Perfekt- då ska jag kolla på en sådan !
Hon kommer få ett playdoh- set av oss. Hon leker med lera flera gånger om dagen så det blir nog uppskattat.
Playdoh blir det nog här med, när jag tänker efter. Dega och pärla är det roligaste som finns (vet inte hur många armband och halsband hon gjort åt mig på förskolan).
Reagerade också på att ni måste ha fått en sen tid, men antar att det inte är lika viktigt att passa exakt ålder nu när de är lite större .Vi har fått tid till BVC för 2,5 årskontroll för E Man får lite frågor om kommunikation som man ska svara på. T.ex vad många ord de kan, om de sätter ihop ord till kortare meningar, förstår när man ber dom hämta en pall i köket t.ex, om dom använder mer gester än ord osv.
Minns det här från när J var på 2,5 årskontroll. E pratar inte lika tydligt som J i samma ålder men mer än 50 ord som vi förstår säger hon ju lätt Vi har en ny sköterska också då vår gamla gått i pension tyvärr. Men vi är där så sällan nu för tiden så det kvittar vilken vi har.
Någon mer som ska eller har varit på 2,5 årskontroll? Vi har fått tid sent, E fyller liksom 3 år om knappt 4 månader
Någon mer som ska eller har varit på 2,5 årskontroll? Vi har fått tid sent, E fyller liksom 3 år om knappt 4 månader
Ju äldre sonen blir, desto mer medveten blir jag om hur könskodat allting är. E har också förknippat människor med långt hår för kvinnor ett tag nu. Han benämner folk med långt hår som ”hon”, även män med långt hår.Sådär lite OT så fick jag häromdagen känna den beska smaken av hur jävla fort ungarna lär sig det här med manligt och kvinnligt. Vi såg ett avsnitt av Fåret Shaun där ett får hade långt, svepande hår och långa ögonfransar. Dotterns kommentar: "Det är ett flickfår! En prinsessa!". Ridå.