Sv: Varför valde ni den häst ni har nu?
min fuxfia var inte direkt att vi menade att köpa henne, hon stod hos grannen som jag också jobbade hos. han hade bytt in henne med en annan häst han inte tyckte om då hon helt enkelt har en bra stam och hoppade fint.
men han trivdes aldrig riktigt med henne och försökte sälja henne, hon var ute på annons för 120". lite i överpris för mig med andra ord
, jag red aldrig henne så mycket, lite lätt motion bara. hade en annan häst där som jag red och pysslade mer med, väldigt snäll dam på 16år, kolsvart med en stjärna
. gått ngt stort mästerskap utomlands och mycket 150 hoppning. kunde allt men var inte så bra läromästare egentligen, var stark ute och dåvarande jag hade aldrig kunnat komma runt en hoppbana men henne.
men vi köpte henne, hon stod kvar hos grannen då vårt stall inte var kvar. under tiden så var det många ute och provred fuxen, ingen som ville köpa eller som dåvarande ägare vilje sälja till. ett tag var hon iväg hos ett försäljnings stall och de tyckte om henne, men av ngn anledning så blev det att vi körde och hämtade henne igen. underbart att få lasta den vackra fuxen igen och ta hem henne
.
innan jul så hade vi haft den svarta i ca 2-3 veckor, men hon började sticka med mig och ägaren kom och föreslog att vi skulle lämna tillbaka henne, då jag ville tävla hoppning vilket inte vore möjligt med den svarta.(dåvarande ägaren hade inte mycket att säga till om på banan heller om vi säger så, bara att hålla i sig och styra mot nästa hinder så skötte hästen resten, först i 140 gick hon att rida igenom banan typ
).
och jag hade ju alltid tyckt om min lilla fux, hon var den suraste i stallet men jag hade alltid tyckt bäst om henne. så vi bytte och betalade mellanskillnaden för fuxen vars pris nu var på 45", hon var inte så mycket lättare i ridningen men vi har stretat på och nu är vi på rätt väg efter sadel problem, rygg problem osv. vi kommer nog aldrig komma upp och hoppa de 130 höjder hon tävlades i innan, men jag är glad bara vi kommer runt en 110 bana i framtiden
.
jag var inte mogen för en sån här häst, hon var för svår och är nog fortfarande. men jag försöker komma ikapp, och är glad att jag har min lilla corina ^_^.