Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har provat sätta in mineralerna igen ,miner vit (40g).
Inom 8 tim är han kass i magen ,men stabiliseras inom ett dygn då jag tar bort dom.
Det var likadant i våras då jag provade .
Vad kan man ge istället så hans behov täcks?
Du kan kanske prova med att ge rena pulvertillskott istället. Har också en häst som av nån anledning inte mår bra av färdigmineraler, men rena pulver som jag blandar ihop själv går bra.
I år, biomineral (kalk, fosfor, magnesium och kisel), E-selen och järn/koppar pulver.
jag håller med Sissu, blanda ihop det som hästen behöver. Kanske det är något bindemedel, eller liknande som han/hon inte tål. Jag skulle räkna på hur mkt som behövs och sedan ge kalk/fosfor/magnesium, och ett vitaminpreparat. Glömde ju selenet!
Jag är inte en slav under siffror. Så, jag räknar ut foderstaten som jag har som grund och räknar sedan ut mineralmängden därifrån på en höft.
Eftersom jag ger min häst kraftfoder som inte innehåller mer än naturligt mineralinslag (kvickbeet och linfrökaka) så ger jag vad som fattas alt. lägger mig på dagsbehovet.
Min häst har brist sedan han var föl på vissa mineraler (bl.p kollad).
Så räkna och se vad som fattas titta sedan på varje burks dagsbehov och räkna ut..
Behöver din häst ett tillskott av alla de mineraler du räknat upp?
Under nåt år har jag också funderat på varför det inte fungerar med "vanliga" mineraler eller varför färdigfoder inte fungerade bra. Jag tror det är melassinnehållet i dem, men har ej konstaterat det till 100%än. Alger fungerar bra, har du provat det?
Hundavel & Ras Jag lägger till rädslor och magproblem på den lilla listan, utifrån de jag träffat då. Sällan jag träffat en enkel och "problemfri" (väl...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.