Varför skäller den??

Seabaz

Trådstartare
Jag vet en hund som skäller och skäller och skäller och skäller och skäller.
Det är på hunddagis där min hund får vara ibland, hunden i buren bredvid :crazy:

Första tycker man synd om den, sen blir man trött och arg och säger till den, då är den tyst ca 10 sek sen börjar den skälla igen.

Oftast den som börjar skälla och ofta får den ju igång andra hundar också.
Och minsta knyst från nån annan hund så börjar den skälla....

Varför gör den så? vantrivs den på dagiset? jag skulle ju tro att det är miljön kanske eller nåt men jag vet inte. dagiset är lugnt och fint och hundarna vet sin plats, vart man kan vila och när det är nåt på gång.

Men den hunden verkar aldrig slappna av nåt. Och den kan vara där väldigt långa dagar ibland...

Men å andra sidan, det är ju andra hundar också och dom är ju tysta....

men det kanske är just den då?
Den slutar dock inte skälla för att man visar intresse för den och pratar med den eller så...

jag kan ju inte låta bli att tycka lika mycket synd om MIN hund som måste sitta bredvid den där. min hund som inte säger ett ljud och som brukar vilja sova en stund mitt på dagen och så :(
 
Sv: Varför skäller den??

Uppstressad tror ja och lite osäker. men så svårt o säga när man inte sett hur den better sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 609
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: Nepenthe
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 372
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp