Varför ska man ta med sig hunden ut på krogen?

et_flickan

Trådstartare
Man kan väll lämna hunden hemma. Igår när jag gick ner till krogen klockan åtta möttes jag och min kompis av en skällande jack russel som satt bunden vid toaletterna. Han naffsade min bror i benet när han gick förbi och jag höll på att snubbla över honom. Han satt där till halvelva när vi gick hem.

Varför gör man så? Man kan väll lämna hunden hemma. Stackars hund alltså. Ingen brydde sig heller, tydligen har dom sagt till honom förut att han kan lämna hunden hemma men han lyssnade inte på det.

Personalen gav iaf hunden vatten.

Jag har varit med om detta flera gånger. Där vi bodde förut låg det en ledsen schäfer utanför och ägaren satt på puben precis hela dagarna.

Sv: Varför ska man ta med sig hunden ut på krogen?

Man kan väll lämna hunden hemma. Igår när jag gick ner till krogen klockan åtta möttes jag och min kompis av en skällande jack russel som satt bunden vid toaletterna. Han naffsade min bror i benet när han gick förbi och jag höll på att snubbla över honom. Han satt där till halvelva när vi gick hem.

Varför gör man så? Man kan väll lämna hunden hemma. Stackars hund alltså. Ingen brydde sig heller, tydligen har dom sagt till honom förut att han kan lämna hunden hemma men han lyssnade inte på det.

Jag har varit med om detta flera gånger. Där vi bodde förut låg det en ledsen schäfer utanför och ägaren satt på puben precis hela dagarna.

Du har ju flyttat till jordens bondhåla kan du räkna med nåt annat när det mer eller mindre bara bor hill billys där :angel:

jag kan tänka mig att ta med mig hunden ifall om jag får lov att ta me nemi in. och att hon får sitta där vi sitter så hon inte är ensam. självklart inte i flera timmar då..

Jag ser ingen fel med att om man går förbi en krog och kanske ser några man känner och vill gå in ett tag. Men då ska man ju ha hunden brevid sig.

Men när hunden springer och skäller på cyklister som cyklar förbi m.m. då tycker jag det är lite taskigt. Hunden kan ju göra illa sig eller att cyklisten inte ser kopplet, han hade svart flexikoppel, lite svårt att se när det börjar bli mörkt.

Tja, eller släpa med en valp till Falsterbo, mindre lämpligt för många hundar tycker jag.

Tja, eller släpa med en valp till Falsterbo, mindre lämpligt för många hundar tycker jag.

Värsta jag sett när det gäller olämpliga ställen med hund. Det var i Såtenäs på en flyguppvisning, där en gubbe hade med en spaniel. När 12 Viggen åkte över oss höll hunden på och bli ett nervvrak efter dom 12 var klarar så satt dom kvar trots hunden skaka o var ängslig som jag aldrig skådat. Sen var det ju en massa andra flyg som åkte över oss. Fler o fler personer sa åt dom och gå iväg med hunden , då svara han bara han lär snart inse att det inte är nån fara. När allt var klart så var det en stor blöt pöl där hunden suttit av urin sen kasta sig hunden över allt i panik när dom gick med den o hade svansen mellan benen. Undra om den hunden nånsin blir rätt i huvudet efter det.:crazy:

Jag var bara 13-14 så man har inte mycket o säga till annars hade man nog tagit hunden från gubben om det varit i dag...

För nåt år sen såg vi samma sak. Det var Några som satt inne och söp på pubben vi med gick in på och hade då bundit fast sin schäfer utanför I 10 cam långt koppel undertiden. Detta var dessutom mitt i vintern och det var fullt med fulla människor som sprang på denna gatan (mitt i centrum). Jag tyckte väldigt synd om denna stackars vovve då den var mycket stressad av situationen. Men efter lite snack med ägaren så tog de hunden och gick hem. Deras förklaring var att de kunde inte lämna hunden ensam hemma.
Där emot tycker jag det är helt ok att ha med hunden på en lung ute servering eller likannde. Det har alltid jag.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 165
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 073
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp