Varför så stor prisskillnad ?

Mynta2

Trådstartare
Varför ska det kosta nästan dubbelt så mycket att kastrera en kaninhanne motför att kastrera en hankatt ? Jag menar, kulor som kulor egentligen...eller ligger det något sk riskgrej bakom priset ?? :confused:

Sv: Varför så stor prisskillnad ?

Skulle tro att det är risker ja, kaniner brukar ju vara mindre än katter liksom... :confused:

Tror det är att kaniner är känsligare för narkosen än vad katterna är. Det är svårare att söva en kanin så att den inte dör, än vad det är med en katt.

Gissning.

Jag tror oxå det har att göra med narkos av kaniner, känns bekant!

Kaniner är flyktdjur och kräver mer narkosmedel än vad tex. hundar och katter gör.
Det kan göra så att det är dyrare att kastrera kanin än katt.
Själva ingreppet är relativt lika på båda!

Fast det finns ju de som INTE söver utan bara lokalbedövar.

Har hört talas om det!
Är nästan bäst tror jag, då kaniner är rätt känsliga för narkos.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 457
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka