VARFÖR pajar alltid saker..

Texaz

Trådstartare
...när man får en slant över???

Visst är det "bra" att det händer just då, men jag undrar om fler känner igen mönstret?
Sonens lägenhet säljs i morgon, med en viss förtjänst, nu gav min tvättmaskin upp....

Trodde att jag skulle kunna betala av skulder samt ev investera på gården, man jag kan ge mig DEN på att även kyl/frys och spis ger upp nu...:mad:

Inte första gången det blir så här, känns det igen?

Oh ja! Fast här är det inte saker som pajjar utan nått djur. :(
Nu i sommar har jag jobbat som en dåre för att få lite pengar på sparkontot och för att kunna köpa en sadel. Då blir ena katten påkörd och hunden blir akutsjuk och måste ligga inne TVÅ gånger. Alt under jourtid också såklart. Det var dom pengarna det.

Varenda jävla gång är det likadant. Jag har börjat göra egna utgifter SNABBT så att inga andra hinner dyka upp o stjäla mina pengar!

Japp! Det är skittrist! Bilen var det ofta förr.... Nu är det mer blandat! Jag är glad att jag bara hyr bostad känner jag...

Jag planerade senast i går några helt onödiga men ack så härliga inköp.
Gissa om servicelampan i bilen tände sig efter 100 meters resa i morse?

Jorå.

Oj vad det låter bekant. Lyckades precis skrapa ihop lite pengar som jag hade tänkt spara (från sommarjobb, studerar, så hinner inte förtjäna så mycket under skolterminen).
Nå, såklart fick bilen motorfel (och det var inte billigt att reparera!). :banghead:

Japp. Jag går runt på kronan.

Precis när jag tror att jag kan lägga undan lite får det gamla russeländet kolik. Eller skär av sig halva hoven. Eller gör illa ögat.

:mad:

Känner igen det även... alt. att det händer när pengarna inte finns så man får trolla med knäna för att lösa det och sedan leva på nudlar en eller flera månader efter...

/Camilla

Även här känns fenomenet igen.

Lagom till mannen lyckats fylla på bilkontot till en hyfsad summa så pajjar ena bilen- 9000 kr rök direkt. Lagom kul.
När kontot är fyllt igen så bestämmer sig den andra bilen för att det behöver en renovering...

Jag lyckades fylla på hästkontot en del och då bestämmer sig hästen för att han behöver en ny sadel.

Nu är utställningssäsongen nästan slut för hans del och då blir det inga fler anmälningsavgifter, men då behöver han nya benskydd eftersom dom gamla inte höll måttet.

Alltid finns det något att lägga pengarna på.
Nya benskydd är dessutom ett måste. Det är bra mycket billigare än en skadad häst.

Murphys Law ;)

Nä, men så fort jag får extrapengar tackar jag Universum ;) .. tack tack ....
..sen är det ju bättre att den pajar när du har extrapengar än när du inte har råd :)

..jaja, jag är äckligt positiv , slå mig !! :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 326
Senast: Habina
·
Hemmet Nu är jag ute i god tid, men men! Nästa år skall lägenheten säljas, vill så klart få ut så mycket som möjligt för den och undrar lite...
2
Svar
20
· Visningar
5 364
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 915
Tjatter Som en liten spinoff på tråden på Senior med att säga/höra/läsa fel så tänkte jag vi kunde dela med oss av våra egna eller andras...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
19 677
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar