Varför ljuger han?

tott

Trådstartare
Måste lyfta ut frågan ur Nätdejtingtråden, för där försvinner den och jag känner mig plötsligt så down :(

Har daglig trevlig kontakt med en kille på mp och vi har bestämt oss för att träffas. Det är dock lite svårt att få ihop tiden eftersom han jobbar mycket ena veckan och har barnen andra veckan. Jag föreslog dock en date inkommande söndag em/kväll. Han skrev att det inte går då för sonen har bortamatch kl 16 och han måste vara med som lagledare. Råkade se en annons om matchen och...den börjar kl 12 och är i grannkommunen :( Känner mig skitkorkad!!! Varför ljuger han?? Han vill ju träffas!

Har sån innerlig lust att ställa honom mot väggen, men ska försöka mitt yttersta för att låtsas som ingenting :crazy: Det här är inte alls roligt!!!

Sv: Varför ljuger han?

Jag kanske är hård i svaret, men om han ljuger och kommer med ursäkter när ni ska ses, så vill han kanske inte ändå? Jag hade inte ödslat energi på en karl som ljuger innan man ens träffats. Ställ honom mot väggen, fråga vad han vill egentligen, och gå sen vidare i datandet med någon annan, ärlig människa istället:)

Jag kanske är hård i svaret, men om han ljuger och kommer med ursäkter när ni ska ses, så vill han kanske inte ändå? Jag hade inte ödslat energi på en karl som ljuger innan man ens träffats. Ställ honom mot väggen, fråga vad han vill egentligen, och gå sen vidare i datandet med någon annan, ärlig människa istället:)

Jag vet...
Då han skrev att han inte kan på söndag, så skrev jag "Äsch att du inte kan ses då. Nu är det din tur att komma med förslag på tidpunkt". Han lovade göra det...så vi får väl se...

Tanken slog mig att han kanske ska på date med någon annan då :crazy: och det är kanske nåt man "måste" ljuga om.
...men jag AVSKYR lögner!!!

Jag vet...
Då han skrev att han inte kan på söndag, så skrev jag "Äsch att du inte kan ses då. Nu är det din tur att komma med förslag på tidpunkt". Han lovade göra det...så vi får väl se...

Tanken slog mig att han kanske ska på date med någon annan då :crazy: och det är kanske nåt man "måste" ljuga om.
...men jag AVSKYR lögner!!!

Nja, du ska nog inte läsa in att han ska på date med någon annan, det är att överanalysera lite när du inte vet ;).

Däremot, så är man intresserad av någon så banne mig hittar man tid att ses på, även om man jobbar och har barn ( han är väl ledig någon kväll eller helg även när han inte har barnen?). Och, om du hatar lögner och han redan ljuger, ja, då är han väl inget att ha?

Hmm, ja jobbigt också att han märker att man snokat , men ändå ..fråga och säg att av en händelse såg du att ders match började kl 12 och om han missuppfattat eller helt enkelt inte vill träffa dig ..bättre ta det rätt av , så vet du o slipper fundera

Nja, du ska nog inte läsa in att han ska på date med någon annan, det är att överanalysera lite när du inte vet ;).

Däremot, så är man intresserad av någon så banne mig hittar man tid att ses på, även om man jobbar och har barn ( han är väl ledig någon kväll eller helg även när han inte har barnen?). Och, om du hatar lögner och han redan ljuger, ja, då är han väl inget att ha?

Han hade nog haft lättare tillfällen att komma ifrån en date om han verkligen inte vill ses. Han själv tog upp det igen för någon dag sedan (efter att jag allra först fört en träff på tal) och föreslog t.o.m dateplats, och skrev att det bara nu gäller att hitta en tid som passar båda.

Försöker bara komma på en orsak till varför han ljög om det här :crazy: Han verkar så vettig och lugn och trevlig annars.

tänkte precis samma som martha
säg till honom att det är bättre att han säger rakt ut att han fått kalla fötter och inte vill träffas, än att han ska hålla på och komma med en massa undanflykter

Han kan ju ha sagt fel. För honom kanske det inte var så noga exakt vilket klockslag han var upptagen. Är matchen kl. 12 så kan det ju ändå vara svårt att hinna ses på eftermiddagen. Matchen lär vara slut kring 14.30 och sedan ska laget kanske ha genomgång, omplåstring av ev. småskador, skjuts hem, sonen ska käka, etc.

Jag skulle inte göra någon stor affär av det. :)

Hmm, ja jobbigt också att han märker att man snokat , men ändå ..fråga och säg att av en händelse såg du att ders match började kl 12 och om han missuppfattat eller helt enkelt inte vill träffa dig ..bättre ta det rätt av , så vet du o slipper fundera

Det är ju så lätt att snoka nuförtiden, men jag vill ju inte att han ska veta att jag gjort det.

Säger han att matchen börjar kl 16 så...ehh...gör den väl det då - NOT!

tänkte precis samma som martha
säg till honom att det är bättre att han säger rakt ut att han fått kalla fötter och inte vill träffas, än att han ska hålla på och komma med en massa undanflykter

Fast jag vill ändå inte riktigt ställa honom mot väggen i detta skede även om det skriiiiiker inom mig att göra det.
Jag försöker vänta någon dag och se om han kommer med förslag på tidpunkt - vilket han senast i morse skrev att han ska göra.

Is i magen, tott, is i magen...! In my ass!!

Han kan ju ha sagt fel. För honom kanske det inte var så noga exakt vilket klockslag han var upptagen. Är matchen kl. 12 så kan det ju ändå vara svårt att hinna ses på eftermiddagen. Matchen lär vara slut kring 14.30 och sedan ska laget kanske ha genomgång, omplåstring av ev. småskador, skjuts hem, sonen ska käka, etc.

Jag skulle inte göra någon stor affär av det. :)

...fast en handbollsmatch är kort. ...och det är stor skillnad på kl 12 och kl 16 :meh:

Vill inte göra nån stor (synlig) affär av det, men nog känns det surt! Riktigt surt!!!

Varför inte fråga? "Ojdå, jag såg annonsen för den matchen, den börjar ju kl. 12?"

Och se vad han svarar.

Men jees... sluta överanalysera, sluta fundera så jäkla mycket och inse att om han inte vill träffas, så vall han inte träffas. Vill han träffas, så vill han.

Jag skulle fly i hög fart om en nu bekantskap över internet ägnade så mycket tid åt att analysera mina handlingar. Slappna av för f-n!

Varför inte fråga? "Ojdå, jag såg annonsen för den matchen, den börjar ju kl. 12?"

Och se vad han svarar.

Om vi träffas, om det blir nåt mera så skulle jag givetvis göra som du föreslår, men känner inte i praktiken för att göra det i detta skede.

Han har "någon" orsak till att han "måste" ljuga, och den skulle jag gärna vilja veta, men får förmodligen inte det. ...eller kanske någon gång i framtiden.

Is i magen, tott, is i magen... :arghh:

Antingen så frågar du honom/ställer honom mot väggen som många skrev!

Eller som Migo säger: Slappna av!

Personligen hade jag frågat för att eventuellt kunna sålla bort honom.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 035
Senast: alazzi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 590
Senast: cirkus
·
Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
3 067
Senast: Otter
·
Relationer Känner mej helt vilsen och vet inte riktigt vad som är upp eller ner just nu. Väljer att skapa ett anonymt konto för det här problemet...
Svar
4
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka