varför kissar min hanlkatt på

cowgirl81

Trådstartare
kläderna å madrassen i sängen, han är 2 år nykastrerad, har jämt diarre, avmaskad me en spruta i nacken, springewr runt å jamar hela tiden, har vart utekatt men ja rädda honom från tidigare ägare, de skötte inte om honom, han är en renrasig skogskatt utan stam dock, just nu bor han i lägenhet, försöker hitta ett annat hem till han, för han trivs inte, vet ej va ja ska göre nån som kan hjälpa mig me lite svar, orolig kattmamma

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Sv: varför kissar min hanlkatt på

Kan inte svara på varför han gör så, men fil brukar hjälpa mot diarré och är bra för magen iaf... Verkar ju som att han inte tål fodret han får eller har andra problem.

Pinkandet kan bero på så mycket. Eftersom du tog hand om honom från en tidigare ägare vet du ju kanske inte så mycket om honom. Vet han ens vad det innebär att gå på låda? Han kanske bara gjort sina behov ute tidigare? Du skriver också att han är nykastrerad. Det är rätt vanligt att fertila hankattar revirmarkerar inomhus vilket inkluderar att sängen och andra möbler kan få sig en dusch. När man kastrerat en hane tar det ett tag innan hormonerna dalar, så pinkandet kan alltså även vara revirmarkering. Kan även vara en protest mot något eftersom du skriver att han inte verkar trivas och springer omkring och jamar hela tiden. Om han är van att vara ute och patrullera revir, leta tjejer, och jaga byten är det kanske det han försöker berätta? Att han helt enkelt inte vill vara instängd i en lägenhet, och är uttråkad?

Men som sagt, pinkande inomhus kan bero på så mycket...

ja å de ä ju inte lite, han går ju på låda när han bajsar, mysko,, har ju yoghurt hemma kan ju prova de, ungefär som fil, han äter ju allt, typ han hade låda där borta oxå. de gånge rhan fick va inne typ dåligt väder å så

Liknande trådar

Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 293
Senast: Asko
·
Övr. Katt Min vän tog en 4-årig honkatt från ett katthem i julas. Hon blev bortlämnad av sina förra ägare för att hon började kissa inomhus i...
Svar
4
· Visningar
1 338
Senast: Whirlie
·
Katthälsa Jag fick ju hem min katt, på 2-3år, i torsdags...allt har gått jättebra hittills och han verkar verkligen trivas både med mig, hunden...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Misiaczek
·
Katthälsa Jag är i behov av hjälp. Min gammelkatt fyllde 15 i somras. Han är utekatt och bor hemma hos min pappa. Nu till problemet, min pappa...
Svar
6
· Visningar
7 882
Senast: Puttis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama