Varför kasar madrassen?

Jag tror jag skulle töja hål i tyget där nålarna sitter. Plus känns läbbigt med nålar i sängen. Har nästan övre hörnen som typ snuttefilt i ansiktet.:o

Ska fundera på den. Men måste vara stora kraftiga snoddar.
Vet inte vad jag ska hitta som passar. Eller var.

Får väl se lite lustigt ut på dagen när det är bäddat med en plufsig tofs i hörnen. :laugh:

Det borde väl fungera att sätta fast tryckknappar eller kardborrband i hörnen på täcket och insidan av påslakanet. Då borde det ligga mer stilla:idea:

Det borde väl fungera att sätta fast tryckknappar eller kardborrband i hörnen på täcket och insidan av påslakanet. Då borde det ligga mer stilla:idea:

Jag har funderat på varför det inte säljs täcken och påslakan med just detta. Har gjort det på ett par påslakan och täcken, helt underbart!

Ja, jag är ganska orolig i sömnen :( Det blir ju inte bättre av att när jag väl hittat en sovställning som är skön och får plats mellan hundarna, så är lakanet ett russin! :mad:
Sover du med hundarna i sängen??

Jag har bytt från drapålakan till kuvertlakan. Plötsligt rymmer inte lakanet längre, även om madrassen fortfarande får ben nattetid. Och täcket är i botten varje morgon. Mig stör det iofs inte, men maken blir galen... Toffsar var ju rätt smart, jag har tänkt sy och fixa men prioriteringarna har inte riktigt varit där ännu.

Drapå-lakan med resår fungerar rätt okej för mig, men har också problemen med rymmande bäddmadrass och täcke som smiter ur påslakanet... :meh:

Jag har löst det med fyra gummisnoddar. En i varje hörn. Annars är mitt påslakan tomt på morgonen.

Det finns klämmor på Jysk som man kan sätta i hörnen också. Kanske går lika bra med gummisnoddar man reda har så slipper man iofs köpa på sig fler plastprylar med tanke på den tråden.:)

Jag har inte hunnit sätt på mina klämmor så jag vet inte om de fungerar bra eller inte. Hade aldrig kommit på snoddar själv.:( De kastar vi på jobbet efter vi får posten inlindad i snoddar, varje dag.

Jag har lakan med resår i hörnen eller runt om. Här blir det inga russin.

Hos oss är det mannen som flyttar sin madrass och får russinlakan. Han flyttar den åt mitt håll och flyttar dessutom min madrass. Det blir nämligen rätt tydligt när han är bort några dagar. Då ligger båda madrasserna stilla och bara lite rättning av lakan kan behövas på min sida.

På mannens sida fungerar inte resårlakan speciellt bra. Det blir bara lite mindre russin.

Som kuriosa kan ju nämnas att han t.o.m lyckas vrida till det madrasskydd som vi har runt bäddmadrassen. Den är så tajt att det är svårt att fixa tillbaka och är formsydd efter madrassen (tempur).

Jag upplever inte honom som en vild individ i sängen när han sover.

Jag har ett liknande problem. Sover med påslakan utan täcke när det är varmt och fastän jag stoppar in påslakanet under madrassen i fotändan så lyckas det ofta lossna och vända på sig så kortsidan med hålet hamnar i huvudändan. :confused:
Olydiga sängkläder. :arghh:

Liknande trådar

T
Övr. Hund Jag har två hundar som är olika som natt och dag. Vissa dagar är det tungt att ha en hund som inte är riktigt som andra. Periodvis så...
Svar
9
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar