Varför kasar madrassen?

Det finns klämmor på Jysk som man kan sätta i hörnen också. Kanske går lika bra med gummisnoddar man reda har så slipper man iofs köpa på sig fler plastprylar med tanke på den tråden.:)

Jag har inte hunnit sätt på mina klämmor så jag vet inte om de fungerar bra eller inte. Hade aldrig kommit på snoddar själv.:( De kastar vi på jobbet efter vi får posten inlindad i snoddar, varje dag.
Jag har funderat vidare sedan jag läste förslaget om gummisnoddar.
Och kommit fram till att jag ska testa att knyta med bomullsband. :)
Lättanvänt, "opryligt" och trevligt material att sova med.

Bara inte kommit till skott ännu...
Men om det fungerar så kommer jag att vara @Hyacinth evigt tacksam.

Det finns klämmor på Jysk som man kan sätta i hörnen också. Kanske går lika bra med gummisnoddar man reda har så slipper man iofs köpa på sig fler plastprylar med tanke på den tråden.:)

Jag har inte hunnit sätt på mina klämmor så jag vet inte om de fungerar bra eller inte. Hade aldrig kommit på snoddar själv.:( De kastar vi på jobbet efter vi får posten inlindad i snoddar, varje dag.
Jag har sådana. Funkar bra så länge täcket inte är alltför tjockt -då går de inte stänga.
Har bara i de övre hörnen. Det räcker för mig.

Hade samma madrassproblem i min gamla säng. Allt kanade åt sidan halvvägs ned på golvet. Tyget på bäddmadrassen hade till slut vridit sig så att kantpasspoalerna på långsidorna var nästan i mitten.

Nu har jag en bredare (kontinental)säng i en alkov och det funkar bättre men kanar ändå en del. Använder mig uteslutande av drapålakan och de sitter kvar bra. Det är bara masrassen som vill vandra iväg.

På samma tema:
Kan någon förklara detta med hur täcket flyttar sig i påslakanet.

Jag drar upp det varje dag och sen kryper det ut i hålet i botten och jag har två dm tomt tyg överst. Trodde det var så för alla och berodde på att hålet var där.
Tills jag insåg att en vän gör exakt samma sak med sitt påslakan varje dag.
Men han skakar ner täcket som kryper upp och samlas i en köl under hakan så fötterna blir utan.
Varför och hur ändrar man på det???

Precis dessa två saker får jag fixa i sonens säng varje dag. Dra madrassen på plats och fixa påslakanet. Och han har antiglidskydd under madrassen som alltid glider snett nedåt O_o

Vid ett par tillfällen har även kudden varit påväg ur örngottet :down:

Min bäddmadrass ger sig iväg om sängen står för nära väggen O_o drar jag ut sängen ca 5 cm så ligger madrassen still :D Alla övriga sängkläder är alltid lydiga och stannar där de ska :love: utom mitt förra täcke som kröp ut genom nedre påslakanöppningen, problemet löstes med inköp av nytt (det gamla kröp inte iväg förut, det kom med åldern sas :p)

Måste ha min säng i hörnet för har jag den längre ut så går pinnen i mitten sönder pga jag sover så sängen flyttar på sig..trodde jag. Tydligen ligger jag skapligt still nattetid och de enda som rör sig upp o ned med jämna mellanrum är mina två katter..:confused:

Samma här. Hade säng utan fotgavel förut och ibland kunde jag vakna av att madrassen var en halvmeter utanför sängen. Nu med fotgavel är det lite bättre, men madrassen kasar fortfarande neråt. Lakanet ja, de ligger som en korv i mitten ibland. Diverse kuvertlakan och dra-på-lakan har misslyckats. Jag ligger helt enkelt absolut inte still.

Åh, detta eviga besvär! Jag får flytta in min bäddmadrass varenda morgon, ibland även på nätterna om jag råkar gå upp och kissa eller så. Jag förstår inte vad jag gör på nätterna (men ompar, som vi säger i Bohuslän, antar jag). Sedan jag skaffade underlakan med elastiska hörn på inrådan av @Ramona sitter det åtminstone på, men täcket kan jag trixa halvvägs ur påslakanet på natten utan problem. En period brukade jag vakna med ett hörn av täcket i munnen, men vad det säger om mig vet jag inte.

Nu tror jag att jag är en ovanligt aktiv sovare, för jag kan även hitta kuddar, med eller utan örngott, på lite olika ställen på mina 43 kvadrat. Men det kan jag leva med.

Som kuriosa kan ju nämnas att han t.o.m lyckas vrida till det madrasskydd som vi har runt bäddmadrassen. Den är så tajt att det är svårt att fixa tillbaka och är formsydd efter madrassen (tempur).
Det har jag också lyckats göra så han är inte ensam om det. Både madrasskyddet runt bäddmadrassen och madrasskyddet runt "basen" har vridit sig...

Hade samma madrassproblem i min gamla säng. Allt kanade åt sidan halvvägs ned på golvet. Tyget på bäddmadrassen hade till slut vridit sig så att kantpasspoalerna på långsidorna var nästan i mitten.
Been there, done that…

Jag rättar till lakan (dra-på-lakan) och madrass var kväll innan jag går och lägger mig, sen kan det även bli någon gång under natten om jag vaknat till och det vridit sig. Det enda som fungerar för mig är dra-på-lakan. Sen blir jag aldrig nöjd med min kudde. Den ligger aldrig som jag vill, är antingen för tjock eller för tunn och det har inte blivit bättre sen jag bytt kudde… Har dock inga problem alls med mitt täcke så det är skönt iaf ;)

Finns det inte nått som heter typ "lakansträckare"? Som man kan spänna fast lakanet på undersidan madrassen?

Min bäddmadrass ger sig iväg om sängen står för nära väggen O_o drar jag ut sängen ca 5 cm så ligger madrassen still :D Alla övriga sängkläder är alltid lydiga och stannar där de ska :love: utom mitt förra täcke som kröp ut genom nedre påslakanöppningen, problemet löstes med inköp av nytt (det gamla kröp inte iväg förut, det kom med åldern sas :p)
Jag har en hund som också verkar bli mer olydig med åldern.. kan det vara så att alla olydiga sängkläder egentligen bara är för gamla och har utvecklat för mycket egen attityd?
:rofl::rofl::rofl:

Liknande trådar

T
Övr. Hund Jag har två hundar som är olika som natt och dag. Vissa dagar är det tungt att ha en hund som inte är riktigt som andra. Periodvis så...
Svar
9
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka