Varför kasar madrassen?

Hos oss brukar lakanet kasa åt ena hållet (mot ena långsidan ) och bäddmadrassen åt det andra. :o
Hur det går till skulle jag vilja veta! Stör mig massor på att dom inte ens kan flytta sig åt samma håll :meh:

Första natten för mig med en hårsnodd i varje hörn av täcket. Någon nämnde tryckknappar på påslakan, jag har ett sådant! Tyvärr så innebär det bara att täcket inte kasar ur där nere, men kryper fortfarande ner upptill. :down:

Första natten för mig med en hårsnodd i varje hörn av täcket. Någon nämnde tryckknappar på påslakan, jag har ett sådant! Tyvärr så innebär det bara att täcket inte kasar ur där nere, men kryper fortfarande ner upptill. :down:
Får 9/10 enda avdraget var att det är fullt. Men funkade riktigt bra!

Jag har märkt att lakanet går upp på den sida jag har vikt in det sist under madrassen, vilket får mig att tro att det kan ha att göra med tekniken? Funderar numer om man kan samla ihop hörnen undertill med hårsnodd..
Innan kasade min bäddmadrass, men har dragit ut sängen en bit från väggen och nu ligger den där den ska.:up:

Balsnöre och silvertejp should do the trick!
ingenj%C3%B6r.jpg

Borde gå att göra egna, eller hur @Monstermom ?

Nä. :meh:
Jag försökte ett tag lösa problemet, bland annat provade jag att säkerhetsnåla fast lakanen på undersidan bäddmadrassen. För det mesta visade det sig att bäddmadrasser kan knöla ihop sig tillräckligt för att lakanen ska bli pösiga nog för att vara insnärjande ändå. Droppen blev när det visade sig att om det inte händer så är det fullt möjligt att sno in sig i en bäddmadrass istället.

Vissa av oss är avsedda att kämpa en evig kamp mot attackerande sängkläder, och så är det här i världen. :cautious:

Nä. :meh:
Jag försökte ett tag lösa problemet, bland annat provade jag att säkerhetsnåla fast lakanen på undersidan bäddmadrassen. För det mesta visade det sig att bäddmadrasser kan knöla ihop sig tillräckligt för att lakanen ska bli pösiga nog för att vara insnärjande ändå. Droppen blev när det visade sig att om det inte händer så är det fullt möjligt att sno in sig i en bäddmadrass istället.

Vissa av oss är avsedda att kämpa en evig kamp mot attackerande sängkläder, och så är det här i världen. :cautious:
:arghh::arghh::arghh::arghh::arghh:

Liknande trådar

T
Övr. Hund Jag har två hundar som är olika som natt och dag. Vissa dagar är det tungt att ha en hund som inte är riktigt som andra. Periodvis så...
Svar
9
· Visningar
1 227

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka