Varför kallas man Bojjan?

P

prallan

Det finns säkert många anledningar, men jag känner ingen som kallas Bojjan så jag kan inte fråga själv. Därför undrar jag här om någon här vet någon anledning till att de som kallas Bojjan kallas Bojjan :D

Googlade på "Bojan namn" och fick upp i första träffen: "Bojan är både ett slaviskt mansnamn som betyder "stridslysten" och ett svenskt kvinnonamn, ett smeknamn för Borghild."

Edit: söker jag på "bojjan namn" ger Google "bojan namn" som förslag.

Kan inte uttalet variera lite så att man faktiskt säger Bojan till vissa och Boijan till andra?
Om ursprunget är ett småbarnslikt uttal av slutljudet i borg- är det väl inte ett rent J-ljud från början?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
197
Senast: Tassa
·
Hemmet Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag...
Svar
11
· Visningar
352
Senast: sjoberga
·
Samhälle Jag har precis sett Uppdrag Gransknings reportage Var finns Therese? och jag känner att jag behöver ventilera lite. Vill inte att det...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 838
Senast: vilde
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
693
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama