Varför kallas man Bojjan?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 37
  • Visningar Visningar 4 257
P

prallan

Det finns säkert många anledningar, men jag känner ingen som kallas Bojjan så jag kan inte fråga själv. Därför undrar jag här om någon här vet någon anledning till att de som kallas Bojjan kallas Bojjan :D

Googlade på "Bojan namn" och fick upp i första träffen: "Bojan är både ett slaviskt mansnamn som betyder "stridslysten" och ett svenskt kvinnonamn, ett smeknamn för Borghild."

Edit: söker jag på "bojjan namn" ger Google "bojan namn" som förslag.

Kan inte uttalet variera lite så att man faktiskt säger Bojan till vissa och Boijan till andra?
Om ursprunget är ett småbarnslikt uttal av slutljudet i borg- är det väl inte ett rent J-ljud från början?

Liknande trådar

Mat Detta är verkligen ett i landsproblem 😂 men undrar om jag bara inbillar mig? Sista typ året så har i princip alla hamburgare jag fått... 2
Svar
20
· Visningar
1 192
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
293
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
824
Senast: jemeni
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet... 2
Svar
24
· Visningar
1 613
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31