Varför har man såhär?

Problematisk

Trådstartare
Satt och tittade på olika benskydd och grejer och snubblade över den här bilden. Fattar dock inte riktigt varför man har så som på bilden? Har sett ett fåtal andra bilder med samma kombination av skydd, och fattar inte. Nån som kan förklara?
42201_C-570x600-p.jpg

(Hoppas det är okej att lägga in en bild jag lånat, annars ber jag om ursäkt!)

Jag trodde faktiskt inte hästar gjorde det bak om de har skydd, tänker mig att skydden liksom hjälper till att hålla lite utrymme så den risken blir mycket mindre/nästan obefintlig.
Men då har jag lärt mig något nytt :)

Tycker min ena blir ganska så oförsiktig med benskydd på. Precis som om hon vet att det gör ej ont om hon slår emot gör hon är väldigt mkt försiktigare utan skydd på dressyrtävlingar tex.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 036
Senast: MissFideli
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 491
Senast: Crossline
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
794
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka