Varför har man dubbelsäng när man är singel?

MissFideli

Trådstartare
Tja, det är väl ganska självklart?
27539017.jpg

Frågan är vad jag ska köpa för säng till mig...?
eusa_think.gif

Senast ändrad:
Sv: Varför har man dubbelsäng när man är singel?

haha ja så ser våran säng ut rätt ofta dock med både katter och hundar :rofl:

Jag är förpassad till fotdelen av sängen alltså? Konstigt, jag trodde det var djuren skulle ligga där, men jag måste ha missförstått.

;)

Edit: Eller menar du diagonalen?

:D Sådär ser det ut jämt här. 2-3 katter och en låååååång vinthund i sängen. Jag är dock inte singel längre och pojkvännen muttrar åt att Pottan helst sover i ansiktet på honom;)

:D Sådär ser det ut jämt här. 2-3 katter och en låååååång vinthund i sängen. Jag är dock inte singel längre och pojkvännen muttrar åt att Pottan helst sover i ansiktet på honom;)

Tänkte mest på att dom verkligen ligger en i varje säng. Inte i mitten, inte bredvid varandra, utan en i varje liksom.

Du ser väl att dom gjort plats till dig? Ligg på tvären ;)

Här har vi gåtans lösning. Det är alltså DÄRFÖR som man bör ha en dubbelsäng: då går det ju utmärkt att ligga på tvären. :)

Jag är förpassad till fotdelen av sängen alltså? Konstigt, jag trodde det var djuren skulle ligga där, men jag måste ha missförstått.

;)

Edit: Eller menar du diagonalen?

Ja, jag menade på diagonalen ;)
Har en säng, men det känns som om katten brukar ta upp hela sängen, men bara man lägger täcket över honom så makar han på sig ;) Han är lärd allt.

Senast ändrad:

Katter är för lustiga. :D

Apropå ingenting, vad tycker dina britter om solkatter - alltså reflektioner av ljus? Vår britt som vi har nu är galen i dem och jagar efter varje liten ljusfläck som rör sig och britten vi tog hand om innan, en äldre dam med ganska liten leklust likaså.

Dom bryr sig inte alls. Fast där jag bodde i Örebro var det inga direkta solkatter, och inte här heller vad jag har sett.
Idag har jag satt upp nät på balkongen som ligger i kvällssol för att dom ska få ha det lite mysigt
27585916.jpg

Var tjejerna är?
27585930.jpg

.... kattjäklar?

Jag har en katt som gärna sover i ansiktet på mig och så två som ligger lite mer civiliserat vid fötterna. Den som gärna sover i ansiktet väcker mig även om jag inte går upp direkt när mobilen ringer på morgonen. Genom att trampa mig i ögonen och sticka ner nosen i ögonen.

:)

:rofl: Sådär ser det ut hos mig oxå, fast på ena sidan ligger det en sambo. Jag får vackert klättra o lägga mig i mitten om jag ska få plats :rofl: O djurvän som man är så GÖR man ju det oxå :rofl: Likadant kan jag sätta mig på golvet hemma hos folk om det ligger en katt på stolen :angel: Man blir ju klassad som idiot ibland, men det bjuder jag på :angel:

Jag önskar vissa nätter att jag hade en dubbelsäng. Nu har jag en 105-säng som jag delar med en dvärgpincher och fem ocikatter. Trångt? Ja. Mysigt? MASSOR :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
3
· Visningar
285
Senast: Sassy
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 778
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 542
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
168
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama