Jag lägger ingen värdering i hur mycket eller lite en häst går så länge hästen mår bra för övningt. Enda gången när jag har tyckt att det var jobbigt var när jag såg min förra herre, pensionär förvisso men van att stå i händelsernas centrum och reds på högre nivå. Dvs mycket speciell och eftersom han stod kvar där hag jobbade tidigare såg jag hur han liksom tappade mer och mer gnista. Jag red tillslut honom ändå sen efter översenskommelse men han hade behövt mer och en ”egen” människa som kunde så att säga dutta med honom .
Ägaren hade mkt personliga problem som jag inte vill gå in på och har absolut inget emot henne som person men det var jobbigt att se honom så där.
Hon valde att låna ut honom på foder till en duktig och mkt vettig person och VILKEN succesiv förändring det blev! Det hade inte kunnat bli bättre i slutändan Han blev återigen sitt vanliga jag och så välborstad han var när hon fixat honom inför lektion osv var han sällan i mina ägo
Ägaren hade mkt personliga problem som jag inte vill gå in på och har absolut inget emot henne som person men det var jobbigt att se honom så där.
Hon valde att låna ut honom på foder till en duktig och mkt vettig person och VILKEN succesiv förändring det blev! Det hade inte kunnat bli bättre i slutändan Han blev återigen sitt vanliga jag och så välborstad han var när hon fixat honom inför lektion osv var han sällan i mina ägo