Varför görs det inga snygga träns?

Sv: Varför görs det inga snygga träns?

Kontakta någon som kan sy upp ett träns. Antingen typ X-treme horsemakeover som du redan fått tips om, eller någon återförsäljare av t.ex. Döbert, eller så kontaktar du en sadelmakare/någon som syr i läder. Du kan välja färgnyans, utförande och få tränset måttat precis så som du vill ha det, fast du får nog räkna med att hosta upp ett par tusen för ett sådan träns. Betydligt billigare blir det annars om du köper ett hyfsat "bas-träns" och sedan byter ut nosgrimma, pannband, tyglar osv. själv.

Då måste min häst ha ett otroligt missformat huvud då eftersom att hennes träns sitter som en smäck! ;):love:

Vilken serie har du köpt utav? Kanske skiljer emellan de olika? :)

Hubertus Classic-kandar? (då får du ju ta bort en tygel och extranackstycket).

Tack för alla era tips om att skapa sina egna träns, men det är inte riktigt det jag är ute efter. Jag vill köpa ett komplett träns som överensstämmer hyffsat med dom önskemålen jag har...

• Stilrent
  • Innåtvända sidostycks spännen
  • Mörkbrunt/rödbrunt något i den stilen
  • Gärna remontgrimma men achen går bra.
  • EJ pullarnosgrimma

Så fortsätt att håva in tips som ni gör så bra, jag kollar upp alla :)

Det där stämmer ju in hos Dyon på alla punkter men gillar du inte Dyon hjälper ju inte det! :D

Fast det handlar ju inte om att "skapa" ett träns? Det handlar om att gå till en åf, säga "hej jag vill ha ett mörkbrunt träns med remontgrimma, inåtspännen vid bettet och storlek cob". Då får du prisförslag och beställer, klart.

Stübbentränset finns garanterat i brunt också.

Xtreme horsemakeover är superlätta att ha att göra med, beskriv vad du vill ha så fixar hon det.

Har bekanta med flera Dyonträns och ingen av dem har konstig passform.

Det där stämmer ju in hos Dyon på alla punkter men gillar du inte Dyon hjälper ju inte det! :D

Det är nog mest för att dom har vita mönsterspår, tycker inte det är snyggt :o
Helst skulle jag vilja ha rostfria spännen :P

jag kan tipsa dig om att gå till en lite mindre butik med god service och be om att få titta i deras beställningskataloger. Jag jobbar själv i butik, tyvärr kan man inte ha hemma många olika träns. De som går mest är svarta cob o full träns. Dessa vågar man ha hemma i bättre kvalitet. I ponnystorlek så är det mest mer eller mindre klumpiga och billiga träns då många som vill ha ponny har en shettis som bara bär runt på små barn etc. Därför kan det vara svårt att hitta nåt riktigt fint i den storleken, däremot finns de flesta träns i ponnystorlek. Så som sagt, be om att titta i kataloger. Det finns även nätkataloger. Kan lägga in nån åt dig.

Treadstone

Equality Line (bla Glen Gordon och Dyon)

Globus

Hansbo Sport

Sen kan du lätt googla schockemöhle osv

Du kan även kolla på www.f-meko.se för tex Döbert, Albion, Gera osv

Ni får gärna slänga in tips om vad ni tycker att hon kan passa i :)

Tack för länkarna och tipsen, hittade en dyon träns jag gillade med remontnosgrimma.

Vi har en lite mindre bra butik här som jag skulle kunna vända mig till, ska absolut fundera på det :)

Ta kontakt med J på XHM och skicka en bild på din häst till henne. Ge henne fria tyglar och jag garanterar dig att du kommer bli supernöjd! Få har hennes känsla för att sätta ihop rätt träns till rätt häst!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 191
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka