Varför gör hon så?

bettysmatte

Trådstartare
Ja, jag har en liten haflingerbusa på snart 4 år. Har haft henne i nästan ett år. Hon är snäll och go och, såvitt jag vet, tycker hon det är jätteroligt att komma ut och rida lite smått. MEN hon har nästan alltid samma konstiga sak för sig i hagen. Det har blivit en liten ritual, känns det som. När jag kommer med grimman går hon undan. Hon tar sig gärna en liten trav- och galopprunda med bakutsparkar och bockningar. Sedan kommer hon hur snällt som helst och låter mig sätta på grimman.

Jag har två teorier: A) Hon vill visa matte vem som egentligen bestämmer (dvs hon) om hon ska fångas in eller inte eller, B) Hon blir så upprymd när hon fattar att vi ska hitta på något att hon tar sig en liten glädjerunda först.

Vad tror ni? Varför gör hon som hon gör?
 
Sv: Varför gör hon så?

Jag tror bara att hon blir uppspelt över att du kommer till henne och att ni ska hitta på nått kul! :)

//Mimmi
 
Sv: Varför gör hon så?

Jag tror att hon gör det för att hon blir glad!:)det enda är ju om hon har framm eller bak öronen när hon gör det?? ifall hon inte stryker dom båkot ska det nog inte vara några problem;)
 
Sv: Varför gör hon så?

Jag tror att hon bara blir väldigt glad, och vet att ni ska hitta på något kul! Men det beror ju på om hon har öronen bakåt eller framåt? :)
 
Sv: Varför gör hon så?

Så länge hon kommer tillbaka till dig efter sin lilla runda tycker jag mest att det liknar ett glädjevarav.

Det är väl hennes lilla egenhet som ger henne sin personlighet.....;)
 
Sv: Varför gör hon så?

Var glad du. Min är alltid tvungen att stanna och bajsa innan hon kommer.....

mvh Eva
 
Sv: Varför gör hon så?

Var glad du. Min är alltid tvungen att stanna och bajsa innan hon kommer.....
Det brukar min flinga också göra! :D Precis som hon säger: "Titta matte, jag ger dig mindre jobb!". Iofs är hon väldigt renlig av sig i boxen, så det kan ju vara för sin egen skull också!
Kompisens häst brukade göra precis som TS häst och hon ställde sig precis som ett ljus bredvid och väntade på grimman! Det är nog oftast bara rent glädjerus.
 
Sv: Varför gör hon så?

Tycker det låter rätt så oskyldigt, hon blir nog bara glad :) Så länge det inte är några problem att fånga henne sen så.
 
Sv: Varför gör hon så?

Min blir bortrövad av ledar stoet så fort jag visar mig i hagen...:devil:
unghästarna tycker det är helkul och sätter fart på flocken, och det enda jag ser är 5 gula rumpor som försvinner i horisonten...:crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 224
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: Freazer
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 083
Senast: Red_Chili
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp