Varför gör han på detta viset?

ylvaaskersund

Trådstartare
Min granne har sin gamla valack stående hos mej, han är en charmig herre på 21 år, ett halvblod fd ridskole/handikapphäst!

Jag skulle vilja ha lite andra synvinklar på hans beteende, det är så att han håller på å pillar på ALLT med munnen, speciellt när vi rider tillsammans jag å grannen. Han är ranghög i hagen, chef över maten men min gammeltant är trygghetschefen, han vill plocka på henne hela tiden när vi rider bredvid varandra!

Inte bita, bara plocka med läpparna på min gammeltant!

Har någon av er alla någon ide´om vad detta beteende kan bero på!:laugh:

Sv: Varför gör han på detta viset?

Har inget svar, men skulle också vilja veta, har en 7 årig hbl valack som gör likadant, men mest på oss, kläder, hud, öron osv. Bits aldrig, bara "pussas" har man mössa på sig brukar han plocka av mössan och sen vill han "kamma" håret på mig.. Drar håret mellan tänderna utan att slita och bita. Det är ngt han gör när vi kelar...

Har en jag med...kelar tror jag. Även om min ibland blir lite uppjagad och nyps också...

Har inget svar, men skulle också vilja veta, har en 7 årig hbl valack som gör likadant, men mest på oss, kläder, hud, öron osv. Bits aldrig, bara "pussas" har man mössa på sig brukar han plocka av mössan och sen vill han "kamma" håret på mig.. Drar håret mellan tänderna utan att slita och bita. Det är ngt han gör när vi kelar...

Precis så gör min 12 årig hbl valack med:D Mysigt men rätt jobbigt när ALLTID ska pilla med något, speciellt grimskaftet.

vet inte varför han gör det,men beteendet blir mindre när han får gå och arbeta och inte gå i hagen och vila. Verkar inte stressade men antingen kelsjuk eller så har han bara mycket energi.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka