Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Hatar också att gå till frisören och mamma kan verkligen inte klippa mitt hår så farmor får göra det, blir aldrig nöjd hos frisören hehe
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Alltså först och främst...
1. Det kan ju vara så att frisören tror att man vill ha bort allt slitet och därför klipper mer än de t.ex. 5 cm man bett om.
2. Det tar oftast någon dag för håret att "lägga sig som det ska" efter man är nyklippt, så det ser ofta lite konstigt ut direkt efter. Egen erfarenhet.
3. Man kan ha en annan ansiktsform än personen på bilden, om man har en bild på önskad frisyr med sig, och frisören försöker anpassa frisyren lite efter kundens ansiktsform.
4. Virvlar, hårets struktur m.m. kan göra att håret beter sig annorlunda än man tror/hoppas.
5. Alla frisörer är inte så jävla duktiga ;)

Med det sagt: Inget av ovanstående bör ju komma som någon överraskning. Frisören ska naturligtvis vara kunnig och professionell nog för att säga t.ex. "Egentligen skulle jag vilja klippa 8 cm, för ditt hår är så slitet. Vill du att jag klipper bort allt slitet eller ska jag försöka spara lite?" eller vad som nu är problemet. Så att kunden själv får välja.

Jag har tack och lov aldrig varit med om någon katastrofupplevelse, bara "småfel", men så har jag också valt den dyraste frisören i stan... :cautious:
Sen blev jag fattig, så nu klipper jag mig själv och det fungerar också bra :)
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Min erfarenhet av nyutbildade eller de som är under utbildning är att det inte blir nå bra, de lyssnar inte, har inte fått samma rutin och känsla.
Och sist när jag klippte mig hos en som gick i skolan så sa hon "åh jag tycker att det är SÅÅÅ roligt att klippa så det är svårt att sluta" vilket resulterade såklart i mycket kortare än jag hade tänkt mig eftersom hon "tyckte det var så kul".

Själv har jag fått uppfattningen om tvärtom, nya frisörer är mer lyhörda och lyssnar mer då de är måna om att få en bra start i sitt yrke, medan frisörer som vart med ett längre tag snarare anser att de vet bättre än kunden och skiter fullständigt i ens önskemål.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 933
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 500
Senast: sorbifolia
·
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 239
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp