Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Jag tar det ett steg längre, som den positiva och artiga människan jag är, så jag hittar något som ser bra ut "ja, men luggen blev ju himla bra", "mm, jag gillar de där olika tonerna i slingorna" trots att jag vill kräkas :angel:
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Hahaha! :rofl:

Vi får gå i skola hos din vän helt enkelt.
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Alltså shit vad tufft av dig! Jag är en sån där idiot som tackar jättemycket och sen går hem och gråter. Vågar aldrig säga nåt! :o

Så har jag också alltid varit. Ibland har jag inte ens hunnit hem innan jag börjat gråta utan fått bita mig i läppen för att inte gråta när jag betalar.. Vilket jag även fick göra denna gång. Jag betalade och hann hela vägen ut till bilen innan jag kände att "nä jag ska inte betala flera hundra när frisören inte har gjort som jag bad". Ungefär som att betala för en skoning på hästen men hovslagaren verkar inte hovarna först utan smäller bara dit ett par skor.
Så jag gick tillbaka in igen och sa att jag ångrar mig och vill ha pengarna tillbaka att det var fel att jag skulle betala när jag inte alls hade blivit nöjd.

Jag kan tänka mig att de bägge frisörerna hade en hel del att säga om mig sen till eftermiddagskaffet.
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

:eek: :eek: :eek:

Min nya idol! LÄTT!

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Jag har inte läst alla svar, men jag tycker det är så tråkigt att det ofta är så här!

Just av den anledningen klipper jag mig inte längre! Men för 6 månader sedan ville jag klippa av 5 cm.
Det slutar med att mer än 10 cm är borta, det blev inte alls som jag ville och jag går hem och grinar! Fattar inte! Går dem efter något annat måttsystem eller?!:banghead:

Gick nästa dag till en annan frisör och hon var dock underbar! Jag berättade (även för den första) att mitt hår är heligt och hon förstod precis! Hon hade själv varit utsatt för detsamma och hon var så himla snäll och tog till och med mindre än vad jag sa! Hon pratade och visade hela tiden!:love:
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Gick nästa dag till en annan frisör och hon var dock underbar! Jag berättade (även för den första) att mitt hår är heligt och hon förstod precis! Hon hade själv varit utsatt för detsamma och hon var så himla snäll och tog till och med mindre än vad jag sa! Hon pratade och visade hela tiden!:love:

Så ska dom vara! En sådan frisör vill jag också ha. Någon som förstår vad frisörskräck är för något..
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Så himla modigt gjort! Jag kan inte svära på att jag skulle våga gå tillbaka!
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Alltså jag blir mörkrädd av den här tråden. Hur kan hår vara så viktigt att man gråter på vägen hem och varje gång man ser sig i spegeln bara för att det blivit fel frisyr? Är det verkligen så extremt livsviktigt eller är det nåt annat som ligger bakom? :crazy:

Sen vill jag tipsa om att klippa dig oftare. Det är väl självklart att det kommer bli en stor förändring om man bara klipper sig varannat år. Vem som helst fattar att det blir mycket som är slitet och att det behöver ändras ganska mycket för att göra en frisyr av det. Klipp dig minst en gång i halvåret så blir det inte så chockartat nästa gång!
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Alltså jag blir mörkrädd av den här tråden. Hur kan hår vara så viktigt att man gråter på vägen hem och varje gång man ser sig i spegeln bara för att det blivit fel frisyr? Är det verkligen så extremt livsviktigt eller är det nåt annat som ligger bakom? :crazy:

Sen vill jag tipsa om att klippa dig oftare. Det är väl självklart att det kommer bli en stor förändring om man bara klipper sig varannat år. Vem som helst fattar att det blir mycket som är slitet och att det behöver ändras ganska mycket för att göra en frisyr av det. Klipp dig minst en gång i halvåret så blir det inte så chockartat nästa gång!

Hur kan en tråd vara så viktig att man blir mörkrädd av den? :cautious:

Det är väl inte så konstigt om man blir ledsen över att det är fel? Precis som man uttrycker sin identitet med kläder, hårfärg och smink så gör frisyr/längd extremt mycket för vissa.
Jag själv är inte sån, jag går alltid och sätter mig med orden "Gör vad du vill"

Sluta nu lek hobbypsykolog och försök inte säga åt andra vad dom ska känna och inte känna.
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Kanske för att fel frisyr kan göra en så jävla ful? Jag gick till en frisör som uppenbart missförstått vad jag ville, kanske kommunicerade jag det inte särskilt väl, och när jag gick därifrån såg jag ut som en 50-årig tant. Sen spelade det ingen roll vad jag hade på mig, hur jag fixade håret, ingenting. Jag såg oavsett ut som en tant.
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Alltså jag blir mörkrädd av den här tråden. Hur kan hår vara så viktigt att man gråter på vägen hem och varje gång man ser sig i spegeln bara för att det blivit fel frisyr? Är det verkligen så extremt livsviktigt eller är det nåt annat som ligger bakom? :crazy:

Sen vill jag tipsa om att klippa dig oftare. Det är väl självklart att det kommer bli en stor förändring om man bara klipper sig varannat år. Vem som helst fattar att det blir mycket som är slitet och att det behöver ändras ganska mycket för att göra en frisyr av det. Klipp dig minst en gång i halvåret så blir det inte så chockartat nästa gång!

Håret i sig är inte viktigt men man blir otroligt besviken och ledsen när man går till frisören med en bild i huvudet om hur man önskar att man ser ut när man går därifrån. Sen när man är klar så är ingenting ens likt om vad man hade för önskemål eller rent av krav, jag betalar jag bestämmer hur det ska bli. Klart man blir ledsen då och mår dåligt över det när det inte alls blir som man tänkt sig?
Man går till frisören för att man vill bli SNYGG i håret.

Och angående att jag borde klippa mig oftare så när jag frågade vad som BEHÖVDES tas bort så visade hon 2 cm. Det var bara det som var slitet. Jag behövde bara toppa det. Ändå lyckades hon klippa av 2 DM, det är skillnad och klart man då får en chock??
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Fick PM från en som också undrade, försöker hitta adressen och namnet på salongen (vet gatan och vad själva frisören heter, men det är en lååång gata :D ). Har jag inte skrivit om några dagar, påminn mig!
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Okej!! :bump:

Men du kan ju skriva gatan så får man gissa. :idea:
 
Senast ändrad:
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Känner igen mig, ena gången vill jag ha min SNEDlugg uttunnad, fick en rak kort lugg (ovanför ögonbrynen) Alltså inte ens i närheten av vad jag sökte:mad:

En annan gång så ville jag ha det ordentligt uppklippt. Det blev det också, på ena sidan.....:mad: Den andra fick hon inte till alls, gick med mössa i 4 månader för det stod småhår på alla håll och kanter. Hur svårt är det att klippa upp ett hår :banghead:

Har hitta en bra frisör nu, min syster och kille klipper sig där. Hon lyssnar! Dessutom klipper hon hellre för lite än för mycket, och sedan putsar lite om man vill ha det lite kortare. Så det inte blir att man måste klippa av halva håret bara för att få någorlunda rätt frisyr. Hon är hyfsat nyutbildad :) Jätte duktig tjej!
Tycker oftast de som jobbat 10+ år inte riktigt hänger med alla gånger. Så går hellre till dem som nyligen utbildat sig :)

Fast går helst inte alls :o
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Om man bara klipper sig en gång vartannat år så blir håret otroligt slitet i topparna. Skall man klippa bort det slitna då så handlar det om flera decimeter. Det var inte så att frisören frågade vid något tillfälle om hon skulle ta det som var slitet? O så har ni missförstått varandra?

Om frisyren är ettochetthalvt år gammal så förstår jag att hon inte hade lätt att tolka den och göra samma. Håret måste ju ha växt ut flera decimeter under den.tiden?

Även om det är tungt och jobbigt mentalt så tycker jag att du skall gå till frisör minst en gång i halvåret. Då kan det klara sig med bara några cm klipp, det är lättare att behålla frisyren och skillnaden för dig före/efter är inte lika drastisk. Du kommer att må mycket bättre av dina besök. Hitta oxå en och samma frisör, gå alltid till samma! Skall den frisören flytta så be henne rekommendera en ersättare till dig.

Jag har själv gått en gång om året i alla år. Men de senaste två åren har det blivit 4ggr/år. Jag har lärt känna min frisör, hon minns mig och det är lätt att kommunicera önskemål. Hon klipper inte mkt varje gång men håret håller sig jättefint eftersom det inte blir så trasigt i topparna! inget trassel :D Jag fick henne rekommenderad av en vän.

Lycka till och kom ihåg att försöka ta tjuren vid hornen! Bästa sättet att bli av med en fobi är att utsätta sig för det.
 
Sv: Varför gör aldrig frisören som jag vill??

Om man bara klipper sig en gång vartannat år så blir håret otroligt slitet i topparna. Skall man klippa bort det slitna då så handlar det om flera decimeter. Det var inte så att frisören frågade vid något tillfälle om hon skulle ta det som var slitet? O så har ni missförstått varandra?

Som jag har skrivit tidigare så var mitt hår otroligt välskött och JAG frågade vad som kunde TÄNKAS behöva klippas, det absolut minsta enligt hennes rekommendation. Hon visade bara topparna och sa att det inte var slitet så långt upp utan att man behövde bara ta bort någon ynka cm, toppa det lixom. Så jag bad henne själv att ta ca 5 cm då det brukar bli ca 1 dm innan det är klart.. och likförbannat så klipper hon mer än det dubbla.
Så nej, enligt henne så var inte håret slitet och jag BEHÖVDE inte klippa mig flera decimeter som du påstår. Men ändå tyckte hon att det var jäkligt kul att kapa av mer än vi hade kommit överens om.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: Gnist
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 933
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 500
Senast: sorbifolia
·
Äldre Detta blev ett väldigt öppet inlägg, men det känns ok. En del kanske kan ta lärdom av mina misstag, eller åtminstone känna att det är...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 239
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp