Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första tillfället skulle vi borsta varsin häst och min häst börjar "sparka" mot mig med framhoven, enligt ridläraren var de inte personligt utan jag borstade "på rätt sätt" men att de kanske kliade nånstans. Efter en stund kliver hästen åt sidan så jag håller på att bli klämd, då skyndade jag mig åt sidan och började känna lite obehag men tänkte fortfarande att det inte var något personligt. Andra gången får jag en annan häst som under hantering i boxen piskar med svansen och försöker bitas, ridläraren menar att han är lite sur idag och jag får hjälp att göra han klar, efter detta får vi rida och det går bra, har en bra känsla när jag åker hem. Tredje gången får jag ytterligare en ny häst och när jag kommer till boxen och öppnar så vänder han rumpan emot mig, då vågar jag inte gå in. Får hjälp av en tjej som lockar han med godis och sätter på grimman för att ta han till en skötplats, när jag då ska gå under "snöret" för att borsta honom sparkar han med framhoven mot mig och visar tydligt att han inte vill att jag ska komma in, jag får hjälp att göra han klar, ridningen gick bra men de känns inte längre kul att åka dit då hästarna inte vill ha mig där och jag känner mig jobbig/dålig som behöver hjälp hela tiden. Vad gör jag för fel?