Varför finns inte katten på djurID?

Miljon

Trådstartare
Jag letar efter en katt på Djur-ID, alltså SKKs ägarregister över hundar och katter. Har även provat Sverak, utan framgång.

Jag har kattens ID-nummer, som är tatuerat i örat. Det är inte så väldigt otydligt, så jag är ganska säker på att det är rätt, och det finns inte heller något liknande som stämmer in på kattens utseende.

Kan katten vara borttagen ur sådana register? För nog borde den väl finnas med där annars, i och med att den är öronmärkt? Hur fungerar sånt där?
Går det att på något annat sätt få veta vem katten är och var den hör hemma?

Jag kan just ingenting om katter och sånt här, så om mina frågor är dumma ber jag om ursäkt men frågar man inget får man inget veta :o

Den behöver inte vara registrerad bara för att den har en märkning. Inte alla gör det tyvärr. Det kan också vara så att det är dolda uppgifter. Ring och fråga dom i stället :)

Den behöver inte vara registrerad bara för att den har en märkning. Inte alla gör det tyvärr. Det kan också vara så att det är dolda uppgifter. Ring och fråga dom i stället :)

Ah okej, så den kan alltså vara öronmärkt men ändå inte registrerad? Jag trodde det var självklart att en öronmärkt katt är registrerad och så.

Ska prova ringa dem :up:

Ah okej, så den kan alltså vara öronmärkt men ändå inte registrerad? Jag trodde det var självklart att en öronmärkt katt är registrerad och så.

Ska prova ringa dem :up:
Precis så. En del betalar inte avgifterna som krävs och då blir den inte registrerad. Lycka till :)

Man måste skicka in registreringen själv och betala en liten slant till DjurID:s register vid öronmärkning. SVERAK:s register går inte heller automatiskt utan det måste man också kontakta själv. Så troligtvis har inte detta gjorts, tyvärr.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 337
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 331
Katthälsa En kompis till mig hörde av sig nyss. Hennes britt ligger inlagd och veterinären vet inte riktigt vad som är fel. Fick tillåtelse att...
2
Svar
26
· Visningar
4 028
Senast: MissFideli
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 615
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter