Varför dricker hon så mycket???

diamonia

Trådstartare
Nu går det åt mkt mer vatten än vad det gjorde i somras med 4 hästar mot nu 3 hästar.

Det är ettåringen som dricker så mycket. Hon verkar inte påverkad i allmäntillståndet, äter bra, torligtvis ingen feber. Det är inte sol, inte särskilt varmt och jag får inte ihop det???

Nån som har något tips?

Sv: Varför dricker hon så mycket???

det är väl jättebra att dom dricker ordentligt ;)
har du börjat höa kan det ju bero på det.

Gräset innehåller ju mycket vatten, därför går det åt mindre på sommaren. Nu på hösten när de äter torrare foder dricker de mer.:)

Det blir ju stor skillnad när man börjar ge hö, så det är nog det!! Det går åt MYCKET mer vatten på hösten när man går över från gräs till hö..

Troligtvis?? Har du inte kollat?? Det är bra att ha koll på sin hästs temp.

Efter att MANISKT ha följt hennes periodvis mindre bra allmäntillstånd med tempningar, vetrinärkoller, hjärtfrekvens, blodprov och div andra undersökningar så ser jag på hennes beteende när hon inte mår bra. Därför har jag inte tempat nu, eftersom hon faktiskt mår bra!

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 112
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: Lillkin
·
Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
448
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj