Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, ja jag noterade faktiskt att det bara var brittiska bilmärken men då hade jag redan postat inlägget. Men i såna fall kanske Ariel funkar. Men alla kommer tro det är från sjöjungfrun.Jag glömde att det måste vara brittiska bilmärken eftersom det är en brittisk ras.
Aha, ja jag noterade faktiskt att det bara var brittiska bilmärken men då hade jag redan postat inlägget. Men i såna fall kanske Ariel funkar. Men alla kommer tro det är från sjöjungfrun.
Finns ju tack och lov rätt många bilmärken i UK så du kan nog skaffa typ 20 hundar tillDet finns en del andra, så jag har alternativ om det skulle bli fler tikar. Ariel är jag inte så förtjust i och dessutom liknar det Healeys halvsyskons namn lite väl mycket.
Finns ju tack och lov rätt många bilmärken i UK så du kan nog skaffa typ 20 hundar till
Men du kan ju inte kalla hunden för Jaguar
Vår första beagle fick heta Morris just av den anledningen. Där frågade uppfödaren vad vi ville att han skulle heta.Jag glömde att det måste vara brittiska bilmärken eftersom det är en brittisk ras.
Att kunna säga det på engelska har jag också tänkt på nu i efterhand! Holger funkar inte riktigt där , händer ganska ofta att engelsktalande/utländska undrar vad jag har för hund eftersom de är så ovanliga utomlands. Men västgötaspets blir Swedish Vallhund på engelska, och vallhund går ju inte heller att säga på engelska så då spelar inte tilltalsnamnet så stor roll heller.Älskar att klura över namn, men är oerhört petig så det är tur att det är bara är en hund där jag faktiskt fått bestämma än så länge. Gillar vackra namn, lite otypiska hundnamn och något som har mening för mig. Dessutom har det utan att det var meningen blivit lite väder och natur över de sista. Vill också gärna ha koppling till stamtavlenamnet och det ska ligga bra i munnen både på svenska och engelska.
Fritte: Döpt av mina kusiner, tydligen efter nån motionskampanj som det stod om på baksidan av ett mjölkpaket. Har aldrig lyckats bekräfta om detta faktiskt stämmer.
Ozzy: Soerhagens Wizard of Oz, så det föll sig naturligt.
Lillen/Lilleman: Soerhagens Zygonyx, kallades redan Lillen/Lilleman då vi tog över honom vid ca 1 år, han hade varit kullens minsting.
Ringo: Riddles Ringo Starr, så det var ett naturligt val.
Breeze: Engelaiz Breeze, tog ett par veckor innan jag fastnade för att kalla honom Breeze (var inne på Easy som i Easy Breezy men han var allt annat än det så det hade passat illa!), men det blev perfekt, även om man oftast ropade Breezy för att få det tvåstavigt. Till utställningar och andra evenemang önskade man sig alltid en mild bris.
Winter: Engelaiz Invierno, dvs vinter på spanska. Första egna valet, enda kravet var ett I och att det passade in med resten av kullen. Vi ville ha nåt med koppling till A Song of Ice and Fire eftersom det är en så stor del av vår identitet. Och att skriva "Winter is Coming" när vi skulle hämta valpen var nördigt kul.
Att kunna säga det på engelska har jag också tänkt på nu i efterhand! Holger funkar inte riktigt där , händer ganska ofta att engelsktalande/utländska undrar vad jag har för hund eftersom de är så ovanliga utomlands. Men västgötaspets blir Swedish Vallhund på engelska, och vallhund går ju inte heller att säga på engelska så då spelar inte tilltalsnamnet så stor roll heller.
Att kunna säga det på engelska har jag också tänkt på nu i efterhand! Holger funkar inte riktigt där , händer ganska ofta att engelsktalande/utländska undrar vad jag har för hund eftersom de är så ovanliga utomlands. Men västgötaspets blir Swedish Vallhund på engelska, och vallhund går ju inte heller att säga på engelska så då spelar inte tilltalsnamnet så stor roll heller.