Eller ja, de gör det hos mig i alla fall. Nästan varje gång jag blir förkyld eller sjuk på annat sätt så börjar det med att jag vaknar på natten eller tidig morgon och mår skit, efter att ha känt mig helt okej på kvällen. Jag har svårt att minnas att jag någonsin vaknat och mått bra, men sedan fått t.ex. jätteont i halsen på eftermiddagen. Förändringen verkar alltid ske över natten hos mig.
Finns det fler som har det såhär, och finns det någon vetenskaplig förklaring?
När jag googlade hittade jag bara svar på varför man ofta känner sig risigare på kvällen och natten, vilket tydligen beror på att immunförsvaret jobbar lite extra hårt då. Det känns ju spontant som att det inte riktigt går ihop med detta att jag oftast blir sjuk under natten, men så är jag inte ens i närheten av någon slags medicinsk utbildning heller.
Finns det fler som har det såhär, och finns det någon vetenskaplig förklaring?
När jag googlade hittade jag bara svar på varför man ofta känner sig risigare på kvällen och natten, vilket tydligen beror på att immunförsvaret jobbar lite extra hårt då. Det känns ju spontant som att det inte riktigt går ihop med detta att jag oftast blir sjuk under natten, men så är jag inte ens i närheten av någon slags medicinsk utbildning heller.