Varför börjar fester så tidigt?

Sv: Varför börjar fester så tidigt?

Jag tycker det beror på helt vad det är för slags fest.

För mig kan det kännas lämpligt med följande:

Förfest innan krogen: Ca 18-19
Grillkväll med lek, barn, mat och umgänge: runt 17-18
Middag med vänner där alkohol är inblandat: Ca 18
Träffas/umgås/prata-skit- kväll: ca 18
Kalas/fest med släkten: runt 15
"Aktivitetstid" med vänner ( typ brännboll eller kub inblandat) : Runt 16
Annan grillkväll utan barn: Allt ifrån 14-19, beroende på om det är festkväll eller umgänge med dem man är hos, antingen som tidig middag eller festkväll.

Jag uppskattar att få gå hem tidigt om festen börjar tidigt, jag uppskattar att orka vara med hela kvällen/natten om man ska ut på krogen senare. För mig har tiden ingen större betydelse i sammanhanget, men att börja festa runt 15 för att sen orka med en krogkväll, det finns inte. Att sitta och grilla och snacka "skit" från klockan 16 och halva natten är en helt annan sak med goda vänner. Jag ser tillfället, inte tiden.
 
Sv: Varför börjar fester så tidigt?

KL

Jag anländer aldrig en fest av den typen TS syftar på innan kl 20, alla mina kompisar tycker det är helt okej och det är alltid någon annan som dyker upp sent också. Har aldrig haft varken tid/möjlighet eller ork att hålla på hela dagen. I min vänkrets så är det viktigare att man kommer än att man kommer på en bestämd tid, så om partyt anges börja kl 18 så betyder det att man inte kan komma före 18 men när som helst efter går bra. "Kom när du kan."
 
Sv: Varför börjar fester så tidigt?

Ska nog tillägga, INGA BARN eller äldre släktingar utan alla var i 20-37 års åldern

Och tanken var båda gångerna "suparfest" altså dricka mycket och stanna sent...

Tja, med tanke på det senare så förstår jag inte varför man ska starta någon tid alls. Går man på en sån fest är det lagom att komma kl 17 och gå hem kl 19, när minst ett par av festdeltagarna antingen blivit odrägligt fulla och intelligensnivån har sjunkit genom golvet eller till och med är öppet odrägliga/argsinta, så alla intressanta diskussioner och umgänge uteblir.

Ja - jag har svårt att förstå nöjet i att umgås med människor som är hjälplöst dumma i huvudet av sprit.
 
Sv: Varför börjar fester så tidigt?

Jamen exakt. Varför vill man gå på en sån fest. Då passar det ju bra att både komma och gå tidigt.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi hej, kära forum. Jag har sedan ett par veckor varit utsedd som god man åt en släkting som i slutet på mars drabbades av en massiv...
Svar
13
· Visningar
1 632
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
996
Senast: soom
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 282
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp