Varför blir mina bullar torra?

Antagligen för att de innehåller något av dessa ämnen och röran inte är smörbaserad.https://www.hemtrevligt.se/icakurir...31001/granskning-av-tillsatser-i-kanelbullar/
Fast det behöver det inte vara. Jag har inga konstigheter i mina bullar men nog är fyllningen där den ska vara och så tjock som den ska vara om det är vad jag är ute efter.

Att det är en massa tillsatser i köpta grejer är ju inget konstigt. Det ska gå fort och hålla sig länge och då blir tillsatserna flera.
 
Fast det behöver det inte vara. Jag har inga konstigheter i mina bullar men nog är fyllningen där den ska vara och så tjock som den ska vara om det är vad jag är ute efter.

Att det är en massa tillsatser i köpta grejer är ju inget konstigt. Det ska gå fort och hålla sig länge och då blir tillsatserna flera.
Hur gör du då?
Jag avskyr kletet som ofta är på tex pressbyråns bullar eller sånna bakeoff varianter, men förklaringen är väll att det inte är smör, kanel och socker utan något helt annat enligt undersökningen som är gjord.
 
Jag ger snart upp! Varenda gång jag bakar bullar blir de så torra. Jag har provat dubbla mängden smör men de blir torra ändå.
Jag låter dem svalna under bakduk, precis som det står i receptet, och de blir torra.. Lägger in dem i frysen så fort de svalnat, torra bullar.

Vad gör jag för fel?
Gör du för tjocka bullar? Degen ska kavlas ut supertunt, mycket fyllning och sen ska man rulla degen jättemånga varv. Inte bara fyra eller så.
 
Hur gör du då?
Jag avskyr kletet som ofta är på tex pressbyråns bullar eller sånna bakeoff varianter, men förklaringen är väll att det inte är smör, kanel och socker utan något helt annat enligt undersökningen som är gjord.
Som jag skrev ovan. Jäser i kallare temperatur än rumstemperatur :)

Kletet du pratar om vet jag inte vad det är. Jag har aldrig köpt några kanelbullar :o
 
Antagligen för att de innehåller något av dessa ämnen och röran inte är smörbaserad.https://www.hemtrevligt.se/icakurir...31001/granskning-av-tillsatser-i-kanelbullar/
Men ååh, nu kändes det inte lika kul med köpta bullar. Men det är ju så gooottt ändå... (förutom gifflar, de tycker jag är rätt trista)
Fast ska inte ge upp på mina egna än, de blir alltid bra men skulle bli perfekta med med kanelgegga :D

Har hört nån gång om att pärlsocker i mitten bidrar till geggigare kanelsmet. Någon som provat?
 
Okej. Jag ber om ursäkt. Då missförstod jag. Jag trodde hen pratade om fyllningen i bullen. Inte om något klet utanpå bullen.
Det är kletet inuti köpebullar hen frågar om. Hur man får det kletigt så det inte sugs in i bullen. Då förklarade jag att i köpebullar så är det tex inget smör i och det är ett gäng andra tillsatser bland annat förtjockningsmedel som säkerligen påverkar kletigheten.
 
Det är kletet inuti köpebullar hen frågar om. Hur man får det kletigt så det inte sugs in i bullen. Då förklarade jag att i köpebullar så är det tex inget smör i och det är ett gäng andra tillsatser bland annat förtjockningsmedel som säkerligen påverkar kletigheten.
Ja och jag förklarade hur man får det så i hembakta bullar. Med smör och utan tillsatser.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 535
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 554
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp