Varför banhoppning?

M

Miss Princess

Jag undrar om man ska förklara för ett ridskolebarn vad banhoppning är för något och varför man gör det?

Kan nån förklara på ett bra sätt?

Sv: Varför banhoppning?

Banhoppning:
När hindrena står på rad eller när man måste rida kringelikrokar för att hoppa hinder som står i nummerordning. Typ.

Jadu, det är vl bara att säga som den som skrev ovan, att man rider lite kringelikrokar å hoppar små hinder i en viss ordning. Om han/hon frågar varför man gör det, säg: "För att det är kul :idea: "
:d

Jaa, man hoppar ju en bana med hinder liksom :)

Det finns väl ingen riktig anledning till att man hoppar, det är väl bara för att det är roligt :)

ahah jaa :) en bana med olika hinder. Som man hoppar för att det är KUL såklart :idea:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
786
Senast: Mirre
·
Svar
223
· Visningar
9 300
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen avslutade fälttävlansryttarna FEI Eventing Nations Cup i Jardy med banhoppning. Då imponerade Amanda Staam och Frida...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: Gunnar
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka