varför är inte Ca samt P värdena med...

S

scubadiver

när man få hem analysen på höet?
Måste man säga till extra om dessa värden?
Kan man även få veta Magnesium värdet ?
Det travarstall som begärt analysen var nöjda med det de fick veta, hur kan de göra foderstater utan att få reda på Ca och P ? de ingår ju i de foderstatsprogram jag sett i alla fall.
Förklara gärna för en icke vetande hur det ligger till med allt, går det att få reda på värdena i efterhand?

'm'

Sv: varför är inte Ca samt P värdena med...

Du kan beställa analys för MJ/ smb rp för ett billigare pris än när mineralerna är med, och saknas krysset för mineralerna på bifogad följesedel så analyseras inte detta.

Kolla på t ex analycens hemsida så kan du tanka ner en pdf där. Ev finns även prislista.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 023
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar