Varför är folk så otrevliga här?

Sv: Varför är folk så otrevliga här?

Hästmänniskor är som de är - vet bäst. Gör någon på något annat sätt så är den andras sätt helt fel och därför måste man gå på.

Ta dessa otrevliga PMSmänniskor med en nypa salt och bara stå på dig. Själv skiter jag fullständigt i andra och vad de anser om mig :D. Är trevlig mot de som är trevliga tillbaka och vet att vad man än svarar i så kan tråden spåra ut och låta otrevlig. Håller mig därför mest till en viss tråd här på Buke där alla faktiskt är trevliga ;).

Citronvaginor.......jag dör:rofl::rofl::rofl:

Jag har inte uppfattat dig som elak alls!!!

Haha du elak? Det är nog nått jag missat, ändå skriver du ju rätt mkt på de forum jag läser mest ;) Tycker du är väldigt saklig i diskussionerna, och verkar heller inte komma med påståenden utan att ha belägg för det :)

Instämmer.

Ett "fel" som jag ser många göra är att de fläker ut sig med detaljerade beskrivningar av sin tillvaro (på andra underforum än här, t ex sin häst och dennes sjukdoms- och träningshistorik inklusive vet och tränare och privata filmer och bilder osv...) och sedan liksom inte fattar att de bjuder in en massa anonyma människor till att ha åsikter om det. För efter några sidor heter det "vem är du som tar dig rätten att ha åsikter om mig!?". :cautious:

Jag vet inte om det hänger ihop med någon slags blogg- och facebookgeneration men jag förvånas ganska ofta av hur gärna folk blottar sig totalt. Utan egentlig anledning, dvs frågorna hade kunnat diskuterats med mindre mängd personlig information.

Sedan undrar jag också var någonstans på internet folk har hållit hus förutom här. De som klagar på stämningen alltså. Enligt min erfarenhet är buke väldigt städat och har lågt i tak. Städade ämnen som diskuteras, bara en handfull semitroll som larvar omkring, personangrepp förbjudet enligt forumreglerna. Det (plus att det är ett stort forum som aldrig är slow) är nog anledningen till att jag ännu inte toktröttnat totalt på det här stället (som jag brukar göra med andra forum).
Du satte precis ord på min uppfattning. Det finns andra forum där man omöjligt kan hålla jämna steg om drevet börjar gå. Här tror jag bara att jag har blivit svarslös och förbannad en enda gång under 10+ år när jag fick ett påhopp som var så illvilligt och komplett omotiverat att jag valde att ta en rejäl bukepaus.

Jag tycker annars ofta att jag har stor nytta IRL av de otroligt många bra argument i aktuella ämnen som kommer fram. Jag tycker också att jag har lärt mig väldigt mycket om diskussionsteknik här. Jag är för sakliga konflikter, helt klart. Om buke blev snällare än vad det är så skulle det bli för tråkigt.

Haha vad skönt att alla inte uppfattar mig som ett elakt monster då som äter folk till frukost :D

Fyyy dig!!

Ok, när jag tänker efter kanske det klagas lite på löjliga saker ibland här på buke ;)

Fyyy dig!!

Ok, när jag tänker efter kanske det klagas lite på löjliga saker ibland här på buke ;)

Ja t ex alla dryga snorkiga kommentarer till ovana som inte förstått att dom ska skriva KL. "Varför svarar du på MITT inlägg, när det så tydligt var X du bemötte?"

Varför kan man inte skriva en vänlig "du, använd KL när...." :meh:

Haha vad skönt att alla inte uppfattar mig som ett elakt monster då som äter folk till frukost :D

Jag håller inte med dig alltid... men inte är du något monster :p plus att jag behöver inte alltid gilla någon för att medge att de har en poäng (det gäller inte bara dig). Det finns flera här jag varit oense med men som jag respekterar.

Sedan finns ju alltid troll men det är det man har ignorera för! :D

Jag håller inte med dig alltid... men inte är du något monster :p plus att jag behöver inte alltid gilla någon för att medge att de har en poäng (det gäller inte bara dig). Det finns flera här jag varit oense med men som jag respekterar.

Sedan finns ju alltid troll men det är det man har ignorera för! :D

Det är väl tur att du inte alltid håller med mig :D

Det skulle ju onekligen bli trist om alla tyckte som jag, hur ska man då kunna fundera, vrida och vända på saker och ting och sen förhoppningsvis utvecklas och lära sig något nytt?

I det läget undrar man om den som känner sig "felsvarad" verkligen inte fattar att det var ett knapprån

I det läget undrar man om den som känner sig "felsvarad" verkligen inte fattar att det var ett knapprån

Nu ser jag framför mig hur en bandit med rånarluva sliter knapparna av kläderna på folk ... Ett sånt där knapprån nu igen!!!

Det är väl tur att du inte alltid håller med mig :D

Det skulle ju onekligen bli trist om alla tyckte som jag, hur ska man då kunna fundera, vrida och vända på saker och ting och sen förhoppningsvis utvecklas och lära sig något nytt?

Alla vill inte lära sig nåt nytt, man vill bara att andra ska det.:)

Det finns andra forum där man omöjligt kan hålla jämna steg om drevet börjar gå.
[...]
Om buke blev snällare än vad det är så skulle det bli för tråkigt.

Det finns gott om forum där administratörerna uppmuntrar intriger och drev. Här blir folk bannade för saker som skulle ge dem cred i andra avkrokar på nätet.

Jag erkänner att en del av nöjet med att läsa forum är att ta del av intriger. Tror inte jag är ensam om den böjelsen, popcorn är ju populärt. Skulle buke vara snällare skulle man lika gärna kunna hänga på yahoo answers eller något.

Men jag tycker nästan det har blivit lite mildare på senare år. På hästforumen i alla fall. Den eviga Barock/AR vs dressyr-konflikten ligger på is och folk postar inte lika ofta "video på hur jag rider, vad tycker ni?"-trådar. "Vad tycker ni om min hästs hovar?"-trådar är i och för sig säkra kort.

Det kan straffa sig att dryga sig på ett forum, det kom upp en fråga på ett bilforum där jag är med sporadiskt om hur man byter en del på bilen och jag svarade bara att då får du tillverka ett specialverktyg, behöver en svarv, en fräsmaskin och en bättre svets. Drygot menade genast "nähä, för en bekants kompis hade bytt delen med endast en hammare och en kofot" så jag svarade bara "okej, så varför har du inte satt igång redan då när du vet hur man gör"?

Nu vet jag av en händelse vem det är och jag skulle kunnat lånat ut mitt specialverktyg men se, det sket jag liksom i, han kan åka till Volvo och betala dyrt för är han så dryg och "vet allt" så kan det få kosta. Jag vet också att pengar saknas och att bilen har körförbud så troligtvis får han cykla till jobbet i fortsättningen i det här "fina" vädret. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama