Sv: Varför är folk så otrevliga här?
"Alla barnen fick en diagnos utom Karl, för han var helt normal."
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Alla barnen fick en diagnos utom Karl, för han var helt normal."
Du satte precis ord på min uppfattning. Det finns andra forum där man omöjligt kan hålla jämna steg om drevet börjar gå. Här tror jag bara att jag har blivit svarslös och förbannad en enda gång under 10+ år när jag fick ett påhopp som var så illvilligt och komplett omotiverat att jag valde att ta en rejäl bukepaus.Instämmer.
Ett "fel" som jag ser många göra är att de fläker ut sig med detaljerade beskrivningar av sin tillvaro (på andra underforum än här, t ex sin häst och dennes sjukdoms- och träningshistorik inklusive vet och tränare och privata filmer och bilder osv...) och sedan liksom inte fattar att de bjuder in en massa anonyma människor till att ha åsikter om det. För efter några sidor heter det "vem är du som tar dig rätten att ha åsikter om mig!?".
Jag vet inte om det hänger ihop med någon slags blogg- och facebookgeneration men jag förvånas ganska ofta av hur gärna folk blottar sig totalt. Utan egentlig anledning, dvs frågorna hade kunnat diskuterats med mindre mängd personlig information.
Sedan undrar jag också var någonstans på internet folk har hållit hus förutom här. De som klagar på stämningen alltså. Enligt min erfarenhet är buke väldigt städat och har lågt i tak. Städade ämnen som diskuteras, bara en handfull semitroll som larvar omkring, personangrepp förbjudet enligt forumreglerna. Det (plus att det är ett stort forum som aldrig är slow) är nog anledningen till att jag ännu inte toktröttnat totalt på det här stället (som jag brukar göra med andra forum).
Dock har jag fått mig på trynet ett par gånger. Helt självförtjänt
Fyyy dig!!
Ok, när jag tänker efter kanske det klagas lite på löjliga saker ibland här på buke
Skrämmande dålig prioritering. Get your ducks in a row.Vår arbetsbelastning IRL kan ibland verka menligt på vår närvaro i forumen.
Haha vad skönt att alla inte uppfattar mig som ett elakt monster då som äter folk till frukost
Jag håller inte med dig alltid... men inte är du något monster plus att jag behöver inte alltid gilla någon för att medge att de har en poäng (det gäller inte bara dig). Det finns flera här jag varit oense med men som jag respekterar.
Sedan finns ju alltid troll men det är det man har ignorera för!
I det läget undrar man om den som känner sig "felsvarad" verkligen inte fattar att det var ett knapprån
Det är väl tur att du inte alltid håller med mig
Det skulle ju onekligen bli trist om alla tyckte som jag, hur ska man då kunna fundera, vrida och vända på saker och ting och sen förhoppningsvis utvecklas och lära sig något nytt?
Det finns andra forum där man omöjligt kan hålla jämna steg om drevet börjar gå.
[...]
Om buke blev snällare än vad det är så skulle det bli för tråkigt.
I det läget undrar man om den som känner sig "felsvarad" verkligen inte fattar att det var ett knapprån
Alla vill inte lära sig nåt nytt, man vill bara att andra ska det.