Varför tävlar du?

Spelar det någon roll för er om det är en riktig tävling eller en p&j eller p&r? Hur viktigt är det att det finns möjlighet att vinna priser?
JA det är jätteskillnad! Jag åker inte på p & j om det finns tävling att åka på, jag behöver nerven för att tycka det är värt det.

Vad gäller priser så är det ju sällan det är nåt att hänga i julgranen och premierna täcker ju sällan kostnaderna ändå men jag gillar plaketter... :angel:
 
Spelar det någon roll för er om det är en riktig tävling eller en p&j eller p&r? Hur viktigt är det att det finns möjlighet att vinna priser?
Inte alls viktigt. Det är roligt att åka iväg och se om träningen gett resultat och man kan hoppa en bana felfritt, men det är nästan roligare om man slipper mäta sig med de andra. Det ger ingenting - vad spelar det för roll, egentligen, om man var bättre än några andra som råkade vara där just den dagen? Det säger ingenting. Jag har jättesvårt att motivera mig genom rosetter, för jag har svårt att få dem att betyda nånting. Jag vet liksom aldrig vad jag ska göra av dem heller, de tar bara plats hemma, men samtidigt känns det dumt att kasta dem så snart man kommer hem också. Plaketter är iofs lite kul, men mest för hästen, att det är roligt att ha plaketter på boxdörren och visa vad hästen kan. Men för egen del - vad spelar det för roll om man kom trea på en lokal tävling? Det betyder ingenting.

Jag är nog mer stolt över en fin runda än om det blev rosett. Typ att hästen hade jämn rytm, vi kom rätt på hindren med rätt antal språng och rätt galopp, hästen hade öronen framåt och det såg enkelt ut när vi hoppade banan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
890
Senast: Emro
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 098
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp