Varför är svenska produkter så trista?

Nej, sköna, för mig som förvisso älskar dofter men är känslig för dofter jag utsätts för utan samtycke (dvs andras).

Det är underbart att slippa stank av sköljmedel, spraydeodorant, och andra hemskheter.
Och jag tycker det är hemskt att känna lukt av andra människors kroppslukt. :crazy:
 
Och jag tycker det är hemskt att känna lukt av andra människors kroppslukt. :crazy:

Jag känner det igenom i de flesta fall. Dubbelt äckligt faktiskt.

(Sen gillar jag som sagt rätt parfym på rätt person, men då vill jag ju inte att det är andra dofter på sköljmedel och tvål som krockar.)

En fundering: du är inte sugen på att blanda själv då? De dofttyper du nämner är ju vanligt förekommande som doftoljor, och går utmärkt att tillsätta i oparfymerade diskmedel och tvålar?
Lite som att jag snart kommer dutta "Replica: By the fireplace" från Maison Margiela på mina cederbitar så att tröjorna luktar lite, lite nyfalnad eld och grillade kastanjer när jag plockar fram dem?
 
De som du listar är inte tillräckligt bra doftljus. Jag har massor av doftljus och köper mest från utlandet. Vi kan egentligen bortse från just doftljus (även om det hade varit kul att kunna köpa sådana ljus även i vanliga affärer). Men tittar man på ica så får man upp detta? Så jäkla trista ljus.
Ica ljus

På ÖoB får man detta:
ÖoB

Jag vill ha DETTA:
Ordentliga höstdofter
Ok Voluspa är inte bra doftljus, då vet jag.
 
Menar du något annat än svett, otvättat hår, eller i värsta fall otvättad rumpa?

Det kan inte döljas av parfym, för mig iaf.

Men klart man måste få lukta människa? Du sprayar väl inte parfym på din hund eller häst?
Nej det luktar hemskt. Häst och hund doftar gott men absolut inte människa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp