Vårens och sommarens tävlingar

Tulip

Trådstartare
Eftersom jag av någon underlig anledning ska starta årets första tävling i morgon tänker jag försöka låtsas att det är vår. Jag tävlar inte på vintern. Fyll på ni också när ni ger er ut.

Sv: Vårens tävlingar

Jag har redan varit iväg.:D
Red en msvB4 den 25 januari.
Blandad kompott där vi hade allt från betyg 3 till 8 o slutade på 62.8%.
Ska försöka satsa på fler 7.5 o 8 nästa gång istället för 3 o 4.:p

Och jag var lite senare i starten än Hedwig, nämligen ca 7 minuter :D
Då var det definitivt vinter, med framridning ute *brrr* men lika glad är jag för det :)

Min lilla häst gjorde MsvB-debut och det med den äran - 63% :banana: trots en hel del misstag.
För precis 2 år sedan satte han för första gången sin tass på en dressyrbana och smög, med ansiktsuttryck -> O_o :eek:, runt på behörigt avstånd från lömskt litet vitt staket och läskig tant vid hästätande bord. Och nu gör han detta, trots att han var rätt sliten efter 2 tuffa träningsdagar!
Jag är så glad och så stolt över honom :love:

Så nu ska det bli kul att komma ut nästa gång, och då satsar vi också på färre 4-or och fler 8-or :)

Har nu sett preliminära startlistor inför söndagens tävling. Jag ska rida Msv C:2. Det kommer att bli väldigt nervöst eftersom vi inte varit ute ihop på tre år! Men programmet sitter i alla fall. Sen ska jag bara orka igenom nerverna och rida det också. Ska bli roligt...tror jag. ;-)

Har lovat att vara med i dressyrlaget div III på häst.
Jag som aldrig tävlat mer än klubbtävling några gånger på hemmaplan. Och då har det gått riktigt uselt !!
Men jag har lovat att vara med och göra så gott jag kan, utan några förväntningar alls att det ska gå bra. Vi ska bara ha ett lag att ställa upp med sas. Och förhoppningsvis tar jag det på lite mer allvar, och kanske tom känner för att träna lite på de där tråkiga programmen :p.

Tävlingsnybörjare nr 1 :)

Usch jag är redan jättenervös och jag har inte ens anmält mig till årets första tävling än :o :D

Vi är sjukt dåligt förberedda och dessutom sadellösa för tillfället :crazy:
Å dessutom måste jag få tag på min läkare så jag kan klassificera mig och det är ju lättare sagt än gjort *suck*

Men det ska väl gå bra ändå hoppas jag :)

Jag har också råkat lova att vara med i Div III detta år.. Inte min första gång dock. Tävlingsdebuterade för 2 år sedan på min dåvarande foderhäst, en fin dressyrpärla som gått MSV. Denna gång blir det dock på den nyinköpta, livrädda PRE-hästen som sett dressyrstaket 2 gånger i hela sitt liv. Spännande. Divisionen startar i April, men vi ska nog försöka komma ut någon gång innan dess. Hmm..:nailbiting:

Jag tar faktiskt den titeln från dig:) Du har ju tydligen varit med på klubbtävling- det har inte jag! Har som mål att starta några LB under våren. Känns lite märkligt att gå " grönt kort" kursen,överdriver inte om jag säger att jag är ca 40 år äldre än dom andra deltagarna:)

Vi kickade igång säsongen med en klubbtävling för två veckor sedan där vi var tre ryttare som spexade till det lite genom att byta häst och sedan genomföra en MsvC1. Jag drog nog en vinstlott och snurrade runt på 70 % jämnt och vann således vår inbördes fight. Min häst som Donnatello satt på för första gången skötte sig sämst men de skrapade ändå ihop fina 66,7 %. Därefter red vi våra vanliga hästar i en MsvB2 och där sprang vi in 67,7 %. Nu ser vi fram emot första riktiga starten i början av mars. :)

Vilken kul idé! Det borde vara fullt genomförbart även på klubbnivå och lägre klasser här också!

Ja, jag hoppas att det kommer bli roligt! Jag är taggad! Har tom köpt min första kavaj idag :D!!

olivialarsson
Hihi, vad spännande! Våra tävlingar börjar i slutet av april. Men det är väl det denna division är till för, ut och få erfarenhet med staket och nya platser och massor av hästar och sånt där :). Min häst kan lika gärna bli som en explosion (vilket jag verkligen inte hoppas), och då bangar jag :p.

Men vi har ju ett litet tag på oss att träna på det där :)! Vilka klasser har ni? Eller är det samma överallt? Vi rider i LC:2 omg 1 och 2, och LB:2 omg 3.

Havsryttaren
Men vad kul :)! Vi får vara nybörjare tillsammans och stötta varandra! :)

Kl

Har idag debuterat MsvC:2 med 60.67%. Hästen tyckte att ridhuset var väldigt läskigt och även musiken tydligen. :-) jag blev lite passiv i ridningen när han blev spänd. Borde nog ha drivit på och hållit ihop honom mera. Vi fick bl.a. en sjua på ett enkelt byte och det var ju kul. Nu ska vi träna i sex veckor och sedan är det dags igen.

Ja det var verkligen kul men jag måste erkänna att det var ganska så nervöst. Visserligen är jag van vid att rida ganska många olika hästar men att gå rätt in och starta en MsvC utan att veta alls veta vad som väntade var lite nervkittlande. Men KUL och jag gissar att det kommer bli en årlig tradition, nästa år hoppas jag fler hänger på och bjuder på sig själva lite grann -dressyren behöver mjukas upp! :D

Kl
Var iväg på årets andra start i helgen. Red en msvB2. Mycket nöjd med att jag numera kan ta med 70-80% av känslan från framridningen in på banan!:) Känns som ett stort steg framåt.
Hon höll ihop sig fint i travprogrammet och hade mest 7 i betyg förutom i höger öppna där hon ansåg att vi istället borde rida en sluta:confused: Så med en matte som desperat försöker korrigera blev det en "överböjd häst med bakdelen innanför" Domaren skrev under allmänna intrycket att vi skulle "träna höger öppna mer" Bara det att hon alltid gör superfina hemma o precis hade gjort tre stycken perfekta på framridningen.:cautious:
I galoppdelen blev hon bitvis lite lång och yvig men höll även ihop sig mycket bättre där överlag än hon gjort tidigare.
Totalt blev det 63% o hamnade ganska exakt i mitten i ett startfält med många duktiga ryttare.:)

Dessutom tycker jag att hon börjar se riktigt fin ut i kroppen nu efter att ha varit för tunn ett tag. Pigg som en mört är hon också!:love:
http://www.youtube.com/watch?v=CF_zx0MMl9M

Trevligt och harmoniskt men glöm inte hörnpasseringarna och våga visa era fina byten lugnt och sansat. :) Härligt att ni redan har startat igång säsongen!

Trevligt och harmoniskt men glöm inte hörnpasseringarna och våga visa era fina byten lugnt och sansat. :) Härligt att ni redan har startat igång säsongen!

Tack och håller med!:)

Hon blir ju lite introvert när hon kommer in på banan och lite mer svårpåverkbar men det känns ändå så mycket bättre o lättare än vad det har varit! :)
Vi har tre veckor nu till nästa start så då ska jag försöka spänna bågen lite till. Då ska vi rida en msvB5, ett program som passar henne rätt bra eftersom det händer så mycket grejer hela tiden vilket tvingar henne att vara mer fokuserad på mig o jag måste verkligen rida varje steg. Ska bli himla kul iaf!:)

Resten av denna vecka tar vi det lugnt o hasar bara ut i skogen i den strålande vårsolen.:D

:DVilka fina halter ni gör!

Tycker hon ser fin ut men jag skull försöka få henne lite flottare när du har sidan mot domarna så det händer något. Lite mer aktion liksom. Lite mer trav. Fattar du hur jag menar? :p Vet att det är svinsvårt när de blir lite introverta på banan, Divan är likadan, men det är fina poäng att hämta om domaren ser en fin sida. Håller med Smulan om att hörnpasseringarna kunde vara bättre.

I galoppvolten till hö ser man att hon faller innåt så hon var som du säger inte riktigt undan för hö inne på banan och därav problemet i hö öppna också. Svinsvårt det där :p

Annars håller jag med domaren om poängen. Bra början på säsongen!

Ni är ett väldigt trevligt ekipage att vila ögonen på.

Ja den som lyckas få med sig samma häst från framridningen kan ju ringa mig, så köper jag den.. :D

Vilken vårsol? Här ösregnar det. :mad:

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 211
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Marvin
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 989
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama