Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag shoppade 10 där! Fanns en del roliga, tyckte jag. Det djärvaste jag fick med var nog kronärtskockor. Sen köpte jag två sorters chili, svarta stockrosor, vit lavendel, dubbla petunior bland annat. Sen har jag lagt en beställning på impecta också, men jag lyckades begränsa mig till fyra påsar där.I Granngårdens reklamblad såg jag att dom sålde fröpåsar "ta 10 betala för 5"... ska kolla in deras utbud eftersom småpippinas och 4-fotingarnas mat ska fyllas på i veckan .
Fast dom brukar inte ha så mycket "roliga" sorter utan mest basic, men det saknas säkert lite sånt .
Jag planterade ett kejsarträd på sensommaren, är riktigt orolig om det överlever vintern... Hann aldrig riktigt komma igång och få någon växtspurt, så jag hoppas det är starkt nog att klara övervintringen. Velar åt alla håll om/hur jag ska bädda in det, just nu står det fritt men vi har ju flera plusgrader idag. Känns som jag måste komma på något riktigt bra innan vintern slår till...
Ser dock fram emot den här synen kommande vårar, om jag kan få det att trivas:
Mer växthus åt folket!, men vill ha ett växthus (tjurar lite)
Mer växthus åt folket!
Jag vill också ha ett. Men plånboken tilåter inte det.
Men borde det inte täckas av någon hemförsäkring eller liknande?Min plånbok tillåter väl inte det heller egentligen, men det är allt för tomt i trädgården nu, plus att jag fyller år nästa vecka och bidrag till växthus mottages tacksamt...
Men borde det inte täckas av någon hemförsäkring eller liknande?
Fasiken så surt!Det var inte inräknat i hemförsäkringen, enl. försäkringsbolaget är de sällan det eftersom de bara ersätter för brand och inte naturkatastrofer/storm. Man får nog teckna någon särskild försäkring för det.
Fasiken så surt!
Planterade ett för två år sedan och vi har ju haft turen att det varit milda vintrar sedan dess, så vårt blommade redan första (förra) året och förväntar mig att det blommar i år igen och att det i år dessutom får riktig fart att växa i sommar (de ska ju vara extremt snabbväxande) . De ska ju tåla ner till 28 minus, fast antar att det är äldre träd det gäller, de unga nyplanterade är det nog värre med, vi bäddade in vårt i jutetyg förra (första) året i år är det naket, bor dock på Öland och här blir det sällan riktigt kallt. Det kommer dock dröja innan det ser ut som på din bild, såg en bild på ett som var 14 år gammalt i en trädgårdstidning och det var mest som en hög pinne med grenar på, dvs lite större än det jag har hemma.
Så här såg det ut i våras. Färgen på blommorna (det gäller iofs alla blommor), blir ju inte riktigt som de ska pga den kalkrika Ölandsjorden.
I år har mina vårkänslor kommit av sig lite, all odling ställdes på ända när stormen Egon bestämde sig för att skrota mitt växthus.
Så årets projekt blir till att börja med att anlägga ett nytt växthus och om det hinns med, odla i det till sommaren. Får se om jag odlar i mina pallkragar, men vill ha ett växthus (tjurar lite)
På ämnet växthus så har jag en plan/idé om att bygga ett provisoriskt med regelverk och byggplast till sommaren. Vad tror vi om det? ^^