Vårdnadstvist

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maris_

Trådstartare
Hur funkar det, vid en förberedande förhandling ang vårdnad och boende för ett barn, får man det intremisstiska (äh, jag vet inte hur det stavas?) beslutet direkt, eller tar det typ två veckor och kommer på posten? Om det blir en förändring av boendet, hur fort sker detta då?
 
Sv: Vårdnadstvist

Vad jag förstått så är det lite olika hur lång tid det tar innan man får intermistiska beslutet. En del får det samma dag, vi fick vänta en vecka ungefär. Om de ska ändra boendet så krävs det nog ganska starka bevis för att det är bäst för barnet. Efter en interimistisk dom så brukar soc bli inblandade och göra en boendeutredning som ska vara klar till huvudförhandlingen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 500
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 316
Senast: Anna
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 108
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
487
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp