jemeni
Trådstartare
Sitter i ett litet dilemma i mitt förhållande och får inga klara besked av pojkvännen så tänkte att ni kloka bukevänner kan hjälpa mig.
Han har 2 barn sedan tidigare förhållande, delad vårdnad, både han och exfrun är danska medborgare, även barnen (de har danska pass), båda barnen är födda i Sverige. Min pojkvän jobbar i Danmark.
Exfrun sitter i dag i en liten lägenhet i en ganska tråkig håla hon har släkt, pojkvän och familj i Danmark och åker dit varje sekund hon kan.
Jag säger att det bara är en tidsfråga innan hon vill flytta.
I Sverige har hon ju ingen rätt att "ta" barnen och dra men i Danmark är det mamman som bestämmer allt om barnen och hur mycket umgänge pappan får ha.
Med tanke på att barnen är danska medborgare vilken lag gäller?
Hur stor chans har han att stoppa henne?
Vad skulle en svensk vårdnadstvist såga han jobbar ju trotts allt i Danmark?
Han har 2 barn sedan tidigare förhållande, delad vårdnad, både han och exfrun är danska medborgare, även barnen (de har danska pass), båda barnen är födda i Sverige. Min pojkvän jobbar i Danmark.
Exfrun sitter i dag i en liten lägenhet i en ganska tråkig håla hon har släkt, pojkvän och familj i Danmark och åker dit varje sekund hon kan.
Jag säger att det bara är en tidsfråga innan hon vill flytta.
I Sverige har hon ju ingen rätt att "ta" barnen och dra men i Danmark är det mamman som bestämmer allt om barnen och hur mycket umgänge pappan får ha.
Med tanke på att barnen är danska medborgare vilken lag gäller?
Hur stor chans har han att stoppa henne?
Vad skulle en svensk vårdnadstvist såga han jobbar ju trotts allt i Danmark?