cactuspower
Trådstartare
Vad tycker ni om dom ?
torrsubstans 84%
Smältbart råprotoin 50
Energifode 8,1 MJ/kg foder
Kalcium 2,5
Fosfor 1,9
Magnesium 1,1
Kalium 14,8
Värderna är i g/kg foder
Kostar 1,70 kr/kg
Funderar på att ge min häst hö på em/kvällen och bara ha fri tillgång till henne på dagarna eftersom hennes mage inte verkar må bra när hon står på bara hösilage.
Vet inte riktigt exakt vad hösilaget innehåller (hon får fri tillgång i hage + ca 6 kg inne) men det är bra ts i detta och ska tydligen vara mycket protein i detta också.
Under en tid hade vi bara hösilage dagtid och så gav jag torrhö
(okända värden i höet också) em/kväll och hennes mage verkade stabilisera sig då.
Hon får även 1,5 kg kornkross, 1 kåsa betfor (torr, strimlad),
2 dl kli, vitlökspulver/granulat, ½ dl linfrö, 1 dl foderjäst också.
Hon är ett hbl 163 cm kraftig, vet inte hur mkt hon kan väga?
600-650 kg kanske ? är hur som helst lite rund för dagen men det beror nog mest på att hon inte rids just nu. Har stått minst
1½ snart 2 månader tror jag det blir..
torrsubstans 84%
Smältbart råprotoin 50
Energifode 8,1 MJ/kg foder
Kalcium 2,5
Fosfor 1,9
Magnesium 1,1
Kalium 14,8
Värderna är i g/kg foder
Kostar 1,70 kr/kg
Funderar på att ge min häst hö på em/kvällen och bara ha fri tillgång till henne på dagarna eftersom hennes mage inte verkar må bra när hon står på bara hösilage.
Vet inte riktigt exakt vad hösilaget innehåller (hon får fri tillgång i hage + ca 6 kg inne) men det är bra ts i detta och ska tydligen vara mycket protein i detta också.
Under en tid hade vi bara hösilage dagtid och så gav jag torrhö
(okända värden i höet också) em/kväll och hennes mage verkade stabilisera sig då.
Hon får även 1,5 kg kornkross, 1 kåsa betfor (torr, strimlad),
2 dl kli, vitlökspulver/granulat, ½ dl linfrö, 1 dl foderjäst också.
Hon är ett hbl 163 cm kraftig, vet inte hur mkt hon kan väga?
600-650 kg kanske ? är hur som helst lite rund för dagen men det beror nog mest på att hon inte rids just nu. Har stått minst
1½ snart 2 månader tror jag det blir..