"Vardagslydnad"

L

littL flower

Hej!
Har haft hit en nh-människa som verkligen sett vad som är problemet i min och min hästs relation.
Helt enkelt ser hon inte mig som en riktig ledare. Jag ska börja träna vardagslydnad och vara väldigt konsekvent.
Typ stanna i boxen, stå stilla på gången, kunna ledas utan att trycka osv. Såklart har hon kunnat bli ledd och allt sånt. Men jag har helt enkelt inte varit tillräckligt konsekvent.
Någon som har mer tips på vardagslydnad och sätt att få henne mer uppmärksam?

//Sanna

Sv: "Vardagslydnad"

När du leder henne till och från hagen kan du stanna, backa, och fortsätta. Funkar bra.
I boxen till exempel, kan du kräva att hon ska flytta antingen bara bogen eller bara baken när du ska förbi henne.
Du kan sänka huvudet på henne när du ska tränsa.

Lite tips bara.

Och förstås, kräva att hon ska gå bakom dig när du leder henne.

Något du också kan träna på till exempel på väg till hagen är att stanna henne, säga åt henne att stå, backa en bit och be henne komma.

Sv: "Vardagslydnad"

Okej. Lät som bra tips!
Det ska jag prova :bow:

//Sanna

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 057
Senast: MiniLi
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 832
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar