Våran hund bröt benet

Mysgrisen

Trådstartare
För drygt tio veckor sedan så bröt våran älskade hund sitt ena bakben, på två ställen:cry:.

Han hade maximal otur, hoppade ner från våran utetrapp som han alltid gör. Men den andra hunden var lite ivägen och han parerade och landade med ena benet under sig.

Fick komma in till Strömsholm med en gång (mitt i natten en helg såklart). Frakturer konstaterades och han blev omlindad.

På måndagen fick vi komma tillbaka och han blev röntgad återigen, med bla stressröntgen.

Det verkar inte som att ligament är skadade. Men frakturena är lednära och den ena vid ett ligamentfäste.

Han har gått med gips som blivit utbytt var fjortonde dag.

För en dryg vecka sedan så började han bita och riva i sitt gips. Han har gått alla veckor utan att bry sig det minsta om det.

Fick komma in på djursjukhuset (en helg igen såklart). Och fick gipset utbytt. Han var irriterad under gipset och hade skavsår.

Trots tratt så lyckades han återigen bita på gipset och slicka sig på benet nästa dag, så det blev färd in igen.

Han har sedan dess gått bandagerad och jag har fått byta det själv var tredje dag.

I dag har han förutom den gamla hudirritationen även fått ett nytt skavsår på hasen. Det andra är på framsidan av hasen.

Det luktade även lite illa och var ngt blött.

Idag fick vi även svar på bakterieodlingen de gjort på såren och det fanns bakterier. Så nu äter han antibiotika.

I morse kräktes han upp något som jag tror är en pad eller något som han fått i sig när han tuggat på sitt gips.
Den har då legat i hans mage i över en vecka, och jag tackar min lyckliga stjärna över att han nu fick upp den. Vi har inte ens vetat om att han fått i sig den.

Den första augusti ska vi åter till djursjukhuset för röntgen, och jag hoppas verkligen att benet är läkt. Så att vi kan börja med rehab.

Min älskade, kloka, underbara, alldeles fantastiska hund:love:. Som jag lidit/lider med honom. De blickarna jag får när jag går ut med våran andra hund får mitt hjärta att blöda:cry:.

Han har tagit detta så otroligt bra, min hjälte.:love:

Ville bara skriva av mig lite.

Håller på att ladda upp lite bilder på sega photobucket som jag tänkte visa. (Länkar till de som kan uppfattas som lite jobbiga)

Sv: Våran hund bröt benet

Biten som kom upp ur hans mage. Om jag tittar noga på den så ser man att den eg är ljus, men blivit mörk av hans magsafter.
IMG_0302.jpg

Tack för era svar!

Idag packade jag in hans ben ordentligt med plastpåsar och sockor, och tejpade ordentligt med eltejp så att jag kunde bada honom. Det var verkligen behövligt och han verkar tycka att det är skönt att vara ren och fin igen.

Dock ser han ut som ett riktigt troll för han är så långhårig, hihi.

Herre min jesus skapare, det där var hemskt att se,men gud bilken stark hund du har som klarar det så galant. Men visst kan man tro att han är irriterad på bandaget, något som bara sitter där och gör "ingen nytta" i deras värld. Lycka till nu med honom :D

Det tar en liten stund va och bada en sån hårig sak. :D

Hoppas det läker snabbt och han inte får problem efteråt.
Ge vovven en rejäl puss från mig!:laugh:

Hihi, ja det tar en stund innan han är genomblöt. Men det är ganska ok. Idag ska jag kamma resten av honom och klippa honom så att han är fin i morgon när det är dags för vet igen.

Jag har fått massor av beröm av vet för att han är så snäll att ha att göra med där. De har skrytit över att de inte behövd sedera honom osv.:). Lite stolt blir man allt. De har t o m satt gulliga smeknamn på honom:).

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 055
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 881
Senast: geting
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka