Våran ena kanin är dålig!

millan30_228

Trådstartare
Den ena av våra kaninhonor är dålig. Vi såga att hon låg ute i utedelen av kaninernas utebur länge. Vi gick dit och märkte att hon inte mådde bra. Hon kan nästan inte röra bakdelen :(. Kanske har våran hund skrämt henne och hon hoppat och slagit i ryggen? Vi är ledsna både jag och lille pojken (det är hans kanin) Nu har vi tagit in henne i huset. Hon ligger med den andra kaninen äter hö och dricker vatten. Mår bra, fast hon rör inte bakdelen. Däremot kan hon röra på baktassarna. Vi får se hur hon mår imorgon annars får vi ta henne till veterinären. Tror ni att det kan vara något tillfälligt? Eller kommer vi att få avliva henne :( Isåfalll hur går det med våran andra kanin? Hon kommer ju inte vilja vara ensam! Går det att samanföra henne med en annan kanin eller kommer dom slå ihjäl varandra?

Sv: Våran ena kanin är dålig!

Vi kommer ivarjefall sakna våran lilla tjej om vi blir tvungna att ta bort henne. Vi hade sådan otur med våran förra kanin som vi fick ta bort pga en hjärntumör. Då köpte vi två honor som nu är ca 3 år. Förra sommaren rymde dom och var iväg nästan hela sommaren. Vi fick tag på dom! Dom klarade sig från räven och alla faror: känns så ledsamt att förlora våran ena tjej nu :( Älskade Lila!

Sv: Våran ena kanin är dålig!

Vill bara önska er lycka till med lilla ninen!

OM det skulle sluta illa med henne så misströsta inte om att kunna sammanföra den kvarvarande med en kompis. Enklast är en kastrerad hane eller en unge av honkön. Se i vilket fall som helst till att de möts på neutral mark - inte i den vuxna honans revir.

Kram och håller tummarna!
/Itchie

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 026
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 191
Senast: lundsbo
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 206
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix