Våra vovvars första snö....

lakrits

Trådstartare
Ni som har hundar födda i år........hur har dom reagerat på sin första snö? :)

Min store tycker det är skitkul...
Igår var första gången han kom i kontakt med snön och OJ..vad konstigt det var.
Han såg ut som en hjort...hopp...hopp...hopp.
Nosen i backen och smaka på snön hela tiden.

Ska se om jag kan ta lite bilder idag sedan.
 
Sv: Våra vovvars första snö....

Våran ville inte gå av altan först, när husse gick ut i det vita följde han efter och sedan dess vill han gärna vara ute på tomten och busa. Men jag upptäckte igårkväll att han är rädd för isen på vägen, förmodligen har han halkat och slagit sig. Han vill inte följa med ut på promenad och får man honom att gå så går han fort (det gör ju inte vi) eller uppe i snödrivorna. Vet inte hur jag ska göra.
 
Sv: Våra vovvars första snö....

Hej.. min schäfertik fick kontakt med snön för första gången i går... I snöstormen :p Verkade inte allt för fundersam... Men kombinationen med blåst var ingen höjdare i öronen :rofl: Men efter ett tag så fick hon fnatt och sprang runt, runt runt! Tror att hon kommer att tycka om vinter.... Ska bli kul o se när hon försvinner ner i nått snö täckt dike :D För engång skull så tog jag med mig kameran ut.. Det som inte syns på bildena är att det BLÅSER väldigt mycket!
redcalima.jpg

redcalim.jpg

redcal.jpg

red.jpg

Kommentera gärna....:love: //MW
 
Sv: Våra vovvars första snö....

Min valp tyckte först de var kooonstigt, stannade i dörren och såg ut såhär: :eek: när vi skulle ut igår morse.
Men när hon såg att jag gick ut i snön följde hon med, nosade, smakade, hoppa upp och ner, och började sen busa och försöka jaga snön. Idag är det mer snö och nu hoppar hon rätt in i snödrivorna så hon nästan försvinner :D
 
Sv: Våra vovvars första snö....

kl
Jana blev helt tokig av lycka när snön kom, hon flyger omkring och bara busar, leker och rullar sig. Helst fantastiskt att se henne i sitt rätta element om man kan säga så. Och till min stora glädje så är hon torr efter att ha gått två trappor upp till lägenheten! Finne päls är bra!!
 
Sv: Våra vovvars första snö....

Så här såg Milla 5 månader ut igår. Fast mest hoppade hon runt som ett yrväder och jagade snöflingor.
 
Sv: Våra vovvars första snö....

*ler*
Mina två stora välpälsade unghundar for runt som om dom aldrig hade sett snö innan och var inte så roliga att få in efteråt!!!
Men Moa som är en 10 veckors Jack Russell med rosa mage tassade runt en sväng och sen gick hon och satte sej vid dörren :rofl:
 
Sv: Våra vovvars första snö....

Hon är så söt! :love:
Julie brukar också vara en hejjare på att jaga snöflingor. Jag vet inte hur många gånger jag och sambon har skrattat tills vi gråtit när hon flängt runt som en blådåre för att hinna fånga varenda snöflinga som faller ner. :rofl:
 
Sv: Våra vovvars första snö....

Allra första gången Nilla såg snö var det inte poppis, då gick hon opåklädd ut på gräsmattan för morgonkissen, och det snöade.
Hon hatar nederbörd, och allra helst när hon inte har täcke på sig, så hon satte sig bara vid dörren och ville in på en gång.

Andra gången var hon dock påklädd och då var det annat ljud i skällan. Hon studsade omkring och käkade snö och drog med nosen i snön. Allra roligast var det när matte sparkade upp snö i luften, då blev det krokodilskutt och försök till att fånga snön i munnen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 795
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 293
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp