Våra söta kattungar har äntligen kommit! *bild*

Sv: Våra söta kattungar har äntligen kommit! *bild*

Mamman är kanonfin!

Du lär väl inte ha några problem att bli av med de där, både röda och paddor är populära på "huskattmarknaden".

Hoppas forumtrenden med stora kullar håller i sig, Maja fick 5 förra gången och jag skulle vara glad för 5-6 denna gången också...

Ja det var riktigt kul och få så många men är lite orolig för att alla får mat som de ska, hon har 8 spenar färdiga men två ligger liksom i armhålorna på henne och de har inte används...
Kattungarna skriker väldigt ofta och är rädd för att de är hungriga.
Men vi ska väga alla varje dag nu under första veckan o se så alla ökar lika mkt i vikt. (ungefär iallfall)
Kan stödutfodrning vara bra annars?

Någon som vet hur många gram som är "normalt" att de ökar i vikt varje dag?
den minsta vägde 95 g vid födslen och den största 115 g.

Åhhhh herregud vad gulligt! Älskar den färgen som mamman (och några av ungarna) har. Och hennes ögon! :love:
Jag vill ha en till liten kisse!

De ska gå upp till ungefär det dubbla på en vecka. Vissa växer lite ryckvis, men runt 10-15 g/dag vill jag ha upp dem första veckan iaf.
Väg dem alltid på samma tidpunkt.

Förmodligen kommer du behöva stödmata lite om hon inte har vansinnigt mycket mjölk. KMR är bästa alterantivet, det finns på apoteket.

Jag måste fråga en sak.
När 7e ungen kom så kände vi på magen på henne och var övertygade att det skulle komma en nr 8 eftersom det kändes som det låg kvar en. Men ingen 8 kom men om man känner på henne så känner man som en klump i magen. eller fler.
Vad kan det vara? Hon äter dricker o går på låda men verkar lite slö.
Och ofta så andas hon väldigt häftigt, jätte snabbt och med öppen mun. precis som hon gjorde när hon födde.

Är det vanligt att dom gör så någradagar efter?

Våra kattungar har inte fördubblat sin vikt, men de var å andra sidan såpass stora. De har dock gått upp minst 10g/dag.

Våran hona var precis som vanligt redan 1h efter förlossningen. Pigg och alert, absolut inga flåsningar... Låter lite konstigt! Du bör nog kolla upp det så det inte är ungar kvar!

Näää noffnoffnoff noff koooom hiiiit lilla kiiiisongarna så ska vi goooosa!!!!! :love: :love: :love:

Skicka genast hit dem!!! Allihop!!! :D

:bow:
Kunde INTE ha sagt det bättre själv! :D :D

Så underbart söta!
Min kisse får kattungar om ca 2 veckor. *längta* :love:

:bow:
Kunde INTE ha sagt det bättre själv! :D :D

Så underbart söta!
Min kisse får kattungar om ca 2 veckor. *längta* :love:

Åh då får du lägga upp en bild :) hur många tror du det blir? :d

Våra kattungar har inte fördubblat sin vikt, men de var å andra sidan såpass stora. De har dock gått upp minst 10g/dag.

Våran hona var precis som vanligt redan 1h efter förlossningen. Pigg och alert, absolut inga flåsningar... Låter lite konstigt! Du bör nog kolla upp det så det inte är ungar kvar!

Vi har ringt vetrinären och frågat innan men hon trodde att hon andades för att hon var stressad. Men jag vet inte.
Det konstiga är att hon äter dricker och allt, har vart ute i trädgården lite idag och jagat en fjärril.
Ett byte till ungarna kanske :D

Men så andas hon såhär, hela tiden. och ibland tar hon en djuuuuupt andetag (som en suck) och sen flåsar hon lite igen.
Blir nog till at ringa igen idag och se vad hon säger, ev åka in med henne. :confused: hoppas det inte ärnågot alvarligt.

Åh då får du lägga upp en bild :) hur många tror du det blir? :d

Här kommer min lilla Trulsa:
Trulsagosar.jpg

Hon är en så liten katt.
Ni ser skillnaden på min andra och henne här.
Det är alltså den sköldpaddsfärgade som ska få ungar.
SuddenochTrulsa.jpg

Där var hon inte fullvuxen, men hon är fortfarande ganska liten.,

Hon är ju tjock, men inte jättestor..
Det är hennes första kull.
Skulle gissa på en.. 3-4 stycken!

Dessa är tagna idag.
Ni ser ju att ho inte är kanontjock.
Iof sig så har det bara smällt till senaste veckan, så man ska aldrig säga aldrig... hihihi

trulsdrktig2.jpg

Ligger här och gottar sig väl kamouflerad på soffan.. :D

trulsadrktig.jpg

Va fin hon är, häftig teckning över ryggen. Hur mkt väger hon då?
Min väger bara ca 2 ½ - 3 kg och vägde 5 kg på slutet! :crazy:

Hon kunde knappt ta sig upp på slutet när hon väl lagt sig, men det var egentligen de 2 sista veckorna som hon växte mest. Då blev hon STOR!!

är det första kullen för henne?
Hoppas hon inte får så många som min fick. Det är jätte gulligt och så men vi har precis vart nere och köpt mjölkpulver som vi ska stödutfodra 3 med. De är dom starka som lyckas ta sig fram till spenorna och de andra trycks liksom bakåt av de andra :crazy:
Stackarna. Men dom ska bli tjocka o mätta nu när vi kommer till undsättning! :banana:

Förresten ringde vi vet igen men hon trodde inte det var någon fara, Hon har ingen feber och rör som sagt på sig. Hon andas bara så häftigt när hon ligger hos dem i korgen. kanske är varmt och ganska ansträngande när alla dessa 7 stampar och suttar på henne:smirk:
Och ang knölen i magen, när hon bajsat försvann den.
Vet sa att det kan vara så att livmodmodern är fortfarannde svullen och ligger i närheten av tjcktarmen. Därför man känner dessa knölar så väl.

Jag har inte vägt henne.
Jag hoppas att det inte blir så många. Jobbigt att få många i förstakullen.. ;)
Ett par stycken att träna på hade vart lagom..

okej :)

Sådär brukar det se ut i korgen numera. Mamma Mitzy och extramamma minus. En arm om minus och gemensam tvättning av ungarna :smirk:

10690082.jpg

och här är nr5 som dricker ur flaskan för andra gången :love:

10690081.jpg

Gud så fina de är dina bäsar!
Jag blir ju helt sjuk! :love: :love: :love:
Har du tingat bort nån av dem än och ska du behålla nån själv?

Gud så fina de är dina bäsar!
Jag blir ju helt sjuk! :love: :love: :love:
Har du tingat bort nån av dem än och ska du behålla nån själv?

nej ingen som är tingad ännu. Men har några som är intresserade. Vi lägger inte ut annons försen om ett tag.
Jag är sugen på att behålla en själv :angel: men .. får se

Haha, vad liten hon är bredvid den andre :D

Såna där gråa katter som den (ursäkta, har fullständigt tappat bort vad rasen heter... -- blue? British Blue? eller råkar den bara ha sån päls?) är sååå fina. Mina favoriter!! (de plus ett antal raser till... :p )

Verkligen fina! Mamman är ju så söt också, grattis va duktig hon är!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
433
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka