Vara med i två klubbar

Mabuse

Trådstartare
Får man vara med i två ridklubbar samtidigt? För man får väl inte tävla för två klubbar samtidigt, eller?

Frågar eftersom jag hamnat i ett läge där jag skulle behöva gå med i två klubbar. Jag rider på en ridskola, och tävlar för dem på ridskolehäst (lokala tävlingar). Dessutom har jag en medryttarhäst, som jag skulle vilja vara med på en träningstävling med. För att göra det måste jag vara medlem i klubben där hon står. Är det ok även om jag redan är medlem i min ridskolas klubb?

Fast jag kanske blandar ihop licens och medlemsskap...:idea:

Alltså att man kan vara medlem i flera klubbar, men tävlingslicens kan man bara ha för en klubb?

Sv: Vara med i två klubbar

du får inte tävla storhäst för 2 klubbar, men tävlar du ponny för den ena och storhäst för den andra så är det OK.. dvs tävlingslicensen gäller endast en klubb..

om man får vara medlem är en annan sak, jag är medlem i 2 ridklubbar och tävlar klubbtävlingar på båda, men då behövs juh inte ens grönt kort så.. ;)

Men nej, du har ju samma licens på ponny och häst. Du kan ju inte lösa två licenser. Eller?

Du får i vilket fall som helst vara medlem i hur många klubbar som helst, men mig veterligen kan du bara lösa licens för en.

"Tävla ponny och häst för olika klubbar
Ryttare som avser att tävla ponny och häst för olika klubbar skall betala in två licensavgifter och noggrant meddela vilken klubb som är "ponny"- resp "häst"-klubben."

Källa: http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=91876

Du kan bli medlem i båda klubbarna och rida på båda klubbarnas klubbtävlingar.

Ah, smart. :idea: Men alltså hur fungerar det, eftersom man löser antingen junior eller senior licens. Hur katten vet de vilken klubb man rider stor häst för och vilken man rider ponny för?

Äh, märker att det var två år sedan jag löste licens. :crazy:

Du får ju lösa två juniorlicenser om du ska tävla både ponny och häst för olika klubbar. På den ena anger du att det är ponny du tävlar för den klubben och på den andra anger du att det är häst du ska tävla på för den klubben. Det är inte speciellt knepigt alls. :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 879
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 977
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 478
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar