Våra katter *bildbomb*

H

Hopplapolle

Nu så får alla kasta in bilder på era söta katter här på buke!
Ålder, namn, ras, kön, kattens historia (hur ni fick den, om den råkat ut för något )mm är alltid kul att veta:) Kom ihåg att det ska vara bilder med skärpa.

Här kommer min älsklings kille Max!

Max kom till oss som liten kattunge. Vi satt och grillade och han började smyga omkring i buskarna. Han stannade sen hela kvällen. Sen började det bli sent och vi skulle sova. Max skulle absolut med oss in, men vi lämnade fönstret öppet om han skulle vilja gå ut.

På morgonen dagen därpå hittade vi inte honom men det var ju inte mer med det utan vi väntade ju oss att han skulle hoppa ut. När mammas man skulle ta på sig strumpor gick han in i rummet där byrån stod och där låg lille Max i lådan med nytvättade kläder och sov!:D Sedan dess har han stannat och är nu 9 år. Vilken ras vet vi inte men han är väl en vanlig bondkatt. Undrar varför han strök omkring i vårat område. Någon borde ju ha haft honom när han föddes?... Men nu har han det iallafall bra!

Hur får man en katt att duscha (med lite hjälp ;))? Det går inte med den här mannen x)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Våra katter *bildbomb*

Vi har två katter. Först har vi Pixi som min dotter fick av mig i julklapp när vi skulle få vår nya lägenhet. Pixi är en speciell dam som absolut inte är någon barnkatt. Hon är däremot extremt fäst vid sambon och gör sitt bästa för att konkurrera ut mig ;)
Hon är en söt och rolig katt som inte gör så mycket väsen av sig hon ligger eller sitter helst högt uppe och spanar in läget med lite avstånd till allt. När vi går och lägger oss däremot så knuffar hon sig in under sambons täcke och där ska hon ligga hela natten.
Bild003.jpg

Foto0001.jpg

pixifnster.jpg

Sen har vi lille Sixten som redan är lite av en buke-kändis ;) Liten vit med ett blått och ett grönt öga. En riktig bebis som är lycklig över att bli gosad med av dottern och utklädd och körd i barnvagn. Vaktar dottern från hemskheter som spindlar och andra kryp. Mycket mer sällskaplig än Pixi men nu kan de tom leka ibland, men Pixi är fortfarande rädd för honom. (hon vet inte riktigt att hon är en katt och han är en kattunge)Men nu går det mycket bättre.
Foto0009.jpg

bukekatt...;)

Foto0030.jpg

Vi har några fler men dom har jag inga bilder på

Lollipop, hona, f.2007
22280510.jpg

Kurt, hane, f.2007
22280511.jpg

Pysen, hane, f.2007
22280515.jpg

Vilka sötnosar!!:love:
Bild003.jpg

Foto0009.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Tackar. :) Sixten har den där lite sorgsna looken, men jag vet inte om det är bara för att han är liten och om det kommer växa till sig eller vara ledsen hela livet, i utseende iaf. :bump: (dottern ville välja en gubbe)

Biggan, hittades övergiven när hon var mellan 4-5 veckor enligt veterinär. Nu är hon ca 9 veckor:

21517853.jpg

21517868.jpg

21650930.jpg

Kompis Astrid, ca 10-11 veckor, som är barnbarn till våran gammalkatt vi hade i över 14 år:

21650956.jpg

Dom är störtsköna tillsammans och just nu är dom innekatter och haffsas runt hit och dit. Mamma har köpt ett hus på landet där dom ska få springa ute och meningen var ju att hon inte skulle ha någon katt förrän hon flyttat ut (sista augusti). Men hon kunde ju bara inte lämna Biggan bakom skjulet där hon hittades skrikande på mammas jobb....

Och sedan fick Z (våran gammalkatts sista unge som bor hos ett par släktingar) ungar och då var ju mamma "tvungen" att skaffa en kompis åt Biggan såklart :D

Som om en månad kommer dom få ett härligt liv på landet och springa ute hur mycket dom vill :bump:

Här är vår ögonsten :love: :love: Är två år gammal :)

Felix :angel:

*gissar att Dessan tycker om att ta roliga foton på gäspande djur* ;)

vilka sötisar allihop i tråden! :love:

Vilka söta kattar ni har ja:love: Den där lilla Biggan var nog det sötaste jag sett:love: Det tråkiga är ju att de kommer växa upp. Tänk om de kunde vara så små och fluffiga hela tiden:love:

Då skulle du ju varit här och fotat min fröken. :) Jämt när vi rider hemåt så börjar hon gäspa käkarna ur led. Men jag sitter ju liksom på ryggen och kan inte ta såna härliga bilder. Folk brukar skratta åt oss när vi kommer på vägen hem och hon gäspar så bettet nästan ramlar ut sista kilometern. ;)

Är inte våra katter men min syrras som vi tar hand eftersom hon är utomlands och jobbar i nio månader. Har inga bra bilder då hårddisken kraschade för ett tag sen men hoppas att de här duger :D

Mr Tuvok, född december -06 och som ni nog kan lista ut är han en Sphynx.

18460484.jpg

http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_25/18460000-18469999/640x480/18460521.jpg?0

Quattro, född våren -07 och även han är en Sphynx. Quattro är ur samma kull som våra två förra katter som dog utav FIP.

18460528.jpg

http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_25/18460000-18469999/640x480/18460518.jpg?0

Här är våra troll...

S*Pärlemors Blue Marly
22170362.jpg

Ariel
19738532.jpg

Deras bebisar som flyttar om 2 veckor ca...

Borgens Gimli
22169890.jpg

Borgens Frodo
22169933.jpg

Borgens Precious
22170029.jpg

Borgens Gandalf
22170115.jpg

Våran nya hona som vi ska hämta i slutet av Augusti..
22302641.jpg

Kosmos

Norsk skogskatt/perser

Kosmos kom hem till oss för drygt 4 år sen (oj, vad tiden går fort) och han är min lilla älskling. Ibland kan man tro att han är en hund då han beter sig som en sådan (Kan bl a gå fot mm) och ska man hämta morgontidningen eller posten så följer han med och håller en sällskap.

Rasmus

Bondkatt

Rasmus kom hem till oss för 7-8 år sen tror jag och han är herren i huset. Hans pappa var vildkatt och Rasmus har ärvt lite av det psyket. Han hatar främlingar, så fort vi har besök här hemma sticker han och gömmer sig och så fort mamma ska gå och lägga sig så ska han ligga bredvid henne, gärna "ligga sked" och så hatar han när man håller i honom.

Wildside Inkspots *Spots* är en savannah hona som jag köpte som pansjonerad avlskatt förra året, hon är nu fem år.. Nyfiken lite sak som alltid är med där det händer. Mysig katt som pratar mycket, och som vet vad hon vil.
126.jpg
Spots kollar att allt är med i flyttlådorna

069.jpg

083.jpg
Råttjägar-Spots

GC Millwood Denier Tobe *Tobbe* är en Begalhane på 9 år, också han köpt som pensjonerad avlskatt. Tobbe är en berest härre, som har bott i USA, Australia, England och Sverige före han flyttande till mej i Norge, nu är vi tillbaka i Sverige. Lite bekymrad och sky, då han stora delar av sitt liv bara har levd på stora katterier, och haft lite mänsklig kontakt. Men när man lär honom känna så är han en riktig mysig kille som hälst av allt vill kela - hela tiden.

099.jpg
Tobbe på jakt
079.jpg
Ikearåttor är kul!

022.jpg
Myskatter :)

Liknande trådar

Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 056
Senast: Emine
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 360
Övr. Katt Sedan en vecka har jag en inneboende i stallet. Ett stycke katt som aldrig tidigare synts till i byn och inte tillhör någon av de andra...
43 44 45
Svar
881
· Visningar
80 121
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama