Våra blivande dressyrhästar

Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag har remont på min och beställde bettskivor igår med nya bettet.
En i stallet sa: Varför ska du ha fula bettskivor för, dessutom är achen snyggare.

Skiter väl jag i :o

jag tillhör skaran som tycker remont är snyggt! har beställt ett i brunt läder till lillskruttan. ;) victovie dina tjejer är fantastiska!!! det är kul att följa er!

Din Fjärilsviol är verkligen dösnygg:d Hon ser redan ut att vara en färdig ridhäst i kroppen. Kommer att bil en riktig "kalaspingla".

Jag använder också remont på min yangster. Tycker nog att det var en självklarhet med tanke på tänderna som ska skiftas. Ja eller tänder som har tappats. För dom flesta är väl permanenta nu när han är 4år?

Får nog också skaffa betskivor till min. Har inte använt det sen ponnytiden då det var ett måste:)

Super: Tjusig häst! Var hittade du den läckerbiten? :d Riktigt spännande stam

Tack! Jag tycker faktiskt inte fotona gör honom rättvisa men det är dom enda jag har.;) Får försöka ta nya till våren när han inte ser ut som en mammut längre..:p
Jag hittade honom på hästnet och köpte honom osedd, hade bara sett honom på film och bild innan. :d

Din fjärilsviol är ju så snygg så man bara dör!! Och vilken utsrålning sedan. Man kan nästan tro att hon är hingst för hon har verkligen det där, "här kommer jag och jag vet att jag är snygg" när man ser henne. :d Lillan ser ut att bli grymt vacker oxå! Måste vara fantastiskt kul med så fina påläggskalvar!!:D

Tack!! Ja det ska bli mycket spännande, inte minst då han var här så kort tid och inte blivit så väldigt många avkommor :). Va kul! Bilder?

axel: Tack så hemskt mycket :bow:
Jo men verkligen, spela roll :). Det ska vara bra för hästen i första hand. Om det är snyggt eller fult är orelevant.

Charlottee: Tack!! :love: Haha, jag tror mamma är himla glad då hon nu fått införskaffa två bruna remonter till Viol och Isa - ett Full och ett Cob då Isa är vääldigt nätt i huvudet ;) :love:

Tack så mkt allihopa!! :love: :love:

Super: Ska bli spännande att se bilderna sen då till våren ;)!

Jag anser att Aachengrimman kan skapa munproblem då unghästar inte ska klämmas ihop då de byter ut tänderna.
Din mor verkar kunnig på det mesta. VILKA fina hästar ni tar fram:bow::up:

jag använder också alltid remont i början på unghästarna, dock bytte jag ut remonten till micklemtränset när jag såg fördelarna i det tränset istället :)

Har inte provar det det tränset, kan ju vara ett bra alternativ.

Kl
Funderar på när det är ok att börja använda annan nosgrimma än remont. Eller är det individuellt när tänderna är skiftade?

Har ett sååå snyggt träns som hänger o väntar:)

Fotade lillkillen i helgen. Jämförde med bild från i somras, nog har han väl lagt på sig lite. Är så fixerad på det här med hans vikt:meh:

I somras:
20130705_165549_2_bestshot_resized2_zps855ac66c.jpg

Från igår (spegelvände bilden så att han står åt rätt håll)
20140119_100431_zpspm7qzul_edit_1390150468640_zpswpdxpgv_edit_1390151267938_zpsck6ucofw.jpg

knapplån

Är väl i denna tråd min kille passar in nu då. Hingst född 2013, så det dröjer ju innan man klassas som dressyrhäst.

sam2.jpg

Det är ju jätte stor skillnad på honom! Hela hästen har ju fått mer massa. Ser ut som han kan röra sig också, ska bli spännande att se film!!:d

Dressyrteamet:
Jätte söt!! Ska bli spännande att se vad det blir av krabaten! Hur ser mamma och pappa ut? Du har inga bilder på dom? :)

Inte en aning om hur mamman ser ut, vet bara vilka färger alla har i stammen men har sett ett par bilder på andra i stamtavlan. Pappan har jag en huvudbild på, men det står copyright på hela bilden så antar att man inte får visa den. men han är svart med lite vitt i ansiktet.

Däremot står min på samma ställe som sin helsyster som är ett år äldre, så det är ju lite roligt.

Här är helsystern.

syster2.jpg

Senast ändrad:

Oj va kul att du tycker att det hänt något:) Svårt att se det själv när man ser hästen dagligen. Jag hoppas han kan funka till dressyr, har ju åtminstone två halvbröder som duger- BH Zack och Ampere;)

Tack.

Har kvar honom hos säljaren, där han får stå på lösdrift med jämnåriga. Skönt för honom, slippa flytta runt och byta miljö nu direkt också. Hoppas på att få träffa han snart igen så jag kan ta lite bättre bilder.

Vilken FIIN:)

De cobbar jag har träffat har varit mkt trevliga individer. intelligenta o vänliga.
De har förvisso varit importer o har varit mkt stadsvana.

De har rört sig som en blanding av tung häst o halvblod.
Lite att de doffsar ner fötterna.

Tack!

Jag har verkligen ingen erfarenhet alls av just cobbar. Min är också en import, kom till sverige runt okt/nov 2013 :) Han verkar väldigt vänlig av det lilla jag sett av honom. Verkade inte hetsa upp sig i onödan och när vi skulle fota så showade han inget (det är så svårt att se hur hästar rör sig när dom showar tycker jag) utan han bara jaja, ni vill att jag ska trava och så gjorde han det, mer än så visade han inte upp sig, vilket iof är bra för då tror jag det finns mer att se i honom när han är på mer sånt humör :)

Vilken FIIN:)

De cobbar jag har träffat har varit mkt trevliga individer. intelligenta o vänliga.
De har förvisso varit importer o har varit mkt stadsvana.

De har rört sig som en blanding av tung häst o halvblod.
Lite att de doffsar ner fötterna.

Det ska SMÄLLA i marken när en cob kommer travande!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka