Våra blivande dressyrhästar

Sv: Våra blivande dressyrhästar

Jag har en liten Welsh Partbred vid namn Storm. Hon är född 18 Maj 2012, så hon är lite mer än ett och ett halvt år nu.
Storm är efter ridponnyhingsten FS Mr Right och undan min gamla tävlingsponny Stella, som var av okänd härstamning.
Så jag har fött upp henne själv och varit med från början. :) Hon är ynka 134 cm ovan markytan. Men jag tror att hon
växer och blir över 140 cm så att jag kan rida henne själv, annars får någon annan liten ryttare rida henne. Planen är
väl att hon ska gå treårstestet 2015, och ridas in efter det!

10 dagar gammal!
https://www.youtube.com/watch?v=CL7ymvWny8o
Filmer från när hon runt 6 månader
https://www.youtube.com/watch?v=nVCM7p3ju7Q
https://www.youtube.com/watch?v=iwfchh0Nv8k

e54574747_by_erehsidne-d6i419o.jpg

dhjfjfj_by_erehsidne-d6lriw9.jpg

sttt_by_erehsidne-d6hy12q.jpg

Såhär ser hon ut nu, lurvig och skitig. :cautious:
78979795756353_by_erehsidne-d6y0rql.jpg

Han är nästan identisk med min förra, Van Remo, även i psyket. Så därför jag köpte honom. Ända sen jag tvingades ta bort VR så har jag letat efter en häst som kan mäta sig med honom, då han var min drömhäst på alla plan. Och nu hittade jag äntligen Royal :love:
186 cm mäter han i dagsläget.

Mackan: Som jag skrev ovanför så är han allt jag letat efter i flera år nu! Dock hade jag inte velat ha en så stor häst denna gång. Men jag var förälskad i honom innan jag ens sett honom IRL, så då hade hjärtat redan sagt sitt! :)

tänkte mest på hållbarhet i fråga om såna extremt stora hästar, därav min undran varför man vill ha dem så extremt stora.... Men han är verkligen jättefin i övrigt såklart!:)

Ingen som medvetet strävade efter att avla fram en så stor häst, inte i Royals fall. Och hästköp för övrigt är mer eller mindre ett lotteri gällande hållbarhet. Men visst är det större risk med en så stor häst. Men han har bra kropp, långa kraftiga ben, relativt kort rygg, bra ansatt hals och helt fri på röntgen. Så man får hoppas på det bästa som med alla hästar :) Han är allt jag drömt om, förutom att han är lite stor då :p så vi tar det försiktigt helt enkelt!

Jag är så kär i Storms pappa, så jag kommer följa henne här på buke. Hon är så fin :)

Om du får för dig att sälja kan du väl hojta? :angel: ;)

*kl*

Min blivande dressyrhäst heter Amazing Warrior och är född 18 maj 2011.
Han är e: Warsteiner ue: Highlight
Just nu går han på lösdrift ihop med min pensionerade 19 åriga dressyrvalack och väntar på att bli inriden.

1498933_415024075267484_1266184179_o.jpg

Jag köpte Walle när han var en månad gammal och hoppas att han blir en trevlig dressyrhäst så småningom.
Tanken är att han ska gå 3 årstest men bara om vi är redo.

Trevlig modell på din fina häst.

Kl

Nytt år och våra blivande dressyrstjärnor är något närmare målet:)

Köpte min som oinriden klen 3åring, förvisso bara för 6 månader sedan. Kändes som en evighet innan han skulle bli ridhäst:)
Nu så är han inriden och 4år och mina tankar drar genadt iväg till vita dressyrskydd med matchande bots och dressyrsadel med vitt schabrak....men han är ju fortfarande den klena lille grabben jag hämtade i somras:meh:
Ja jag längtar till att jag kan få trimma dressyr på min finaste grabb, men det dröjer nog något år till...eller ja åtminstone ett år:D

Senast ändrad:

Men åh.. Van Remo minns jag. Kollade för massa år sen på en halvbror till honom så följde er en del. Fin din nya var och stor :o
Otroligt fin i kroppen tycker jag :) Ska bli kul att följa er.

Får väl presentera min kille då: Zodiac född 2011. Efter Lingh (Flemmingh) - Solos Carex

1265421_165243297013483_1402554736_o.jpg

20130831_161516.jpg

Just nu under inridning. Tömkörd, longerad, sadel och tränsvan samt hängd på. Nyflyttad men snart är siktet att sitta i sadeln med :)

Tack snälla! :)
Åh då kanske det var Vaterlo du tittade på, stor svart valack? Följer honom än idag, något som finns kvar av Van Remo lixom :love:

Ja det var det :) Han var fin. Men tvekade pga vem som var säljaren (hon hade ju inte bästa omdömet ;) )

*kl*

Vad fina allas blivande stjärnor är!! Ska bli kul att följa er och se hur det går!

Får väl presentera min bebis, SWB valack född 2010 e Skovens Rafael ue Sunny Boy uue Akzent II. Mamma är A-premierad.

Jag köpte honom i september och vi håller fortfarande på att lära känna varandra. Han har haft lite vila ett tag men ska snart sättas igång igen. Det är en snäll kille men med lite humör så det ska bli spännande att se hur det går i framtiden. Jag har även lärt mig att han har en stor integritet och främmande människor får inte komma och pilla på honom hur som helst.. Men i övrigt är han fantastiskt mysig, personlig och kelen. :love::love:
Det är spännande det här med hästar, dom är verkligen riktiga personligheter och man blir verkligen aldrig fullärd!!

Har tyvärr inga nytagna bilder utan ni får hålla till godo med några som är tagna någon vecka efter köpet.:) Just nu ser han förövrigt ut som en mammut så det är inte så mycket att se..:p

GoumlsslundasRakas1_zps92b77516.png

GoumlsslundasRakas3_zps6a94773e.png

Han är fin din 3åring...eller ja 4 är dom visst nu;)
Hur går det med inridningen, har du fått hjälp? Min vilar o klafsar i lerhagen:meh:

Snygg häst:) Är han skimmel eller luras bilden? Älskar skimlar, finns inte så många på dressyrbanorna.

Vad roligt för dig med ett sådant fint ämne:)

Välj nu hovis med omsorg;)

Tack! Jag är faktiskt riktigt kär i honom trots att han busar ibland.;)

Ja jag får hjälp när min stallvärd kommer hem från sin semester den 17e. Men jag har börjat så smått med lite longering och tömkörning igen. Vi trivs jätte bra i nya stallet och det är såå skönt att ha så nära.:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka