Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

Sv: Våra -09:or!!!!Islandshäst!!

fast skulle han vara hingst så skulle han ju kunan ge blackavkommer eftersom han har gene i sig???!!!

Så skulel man vara petiga så ska de ju heta blcksvart eller svartblack=)

Dessa hästar har inga blackanlag, även om man gärna vill tro det.
Bruna, Isabell och svart/blecksvarta hästar kan har en fusk ål, den är dock inte svart utan lite mer blekt Den syns oftast bara när hästarna har sommarpäls. Dessa hästar har inte ljusa öron och inga Zebraränder på benen och är därmet inte black.
Dessutom måste någon av föräldrarna vara blacka, black genen syns alltid förutom på Skimmlar.

Ási föddes musblack och blev gulsvart.

Han har en brun avkomma efter sig och åtta svarta.

Ási föddes musblack och blev gulsvart.

Han har en brun avkomma efter sig och åtta svarta.

Hästar kan inte föddas blacka och sedan blir en annan färg om de nu inte är skimmlar.
Han föddes gulsvart men hade som föl då en fuskål och detta är mycket vanlig.

KL

Eftersom bilden nu funkar att lägga in direkt, tänkte jag bara visa upp min lilla älgkalv;)

6131_127694515587_717285587_2900595_3247545_n.jpg

Brandi och Nykur har nu blivit 12 resp. 11 veckor.
Chippade och papper inskickade. När passet kommer är ju en annan fråga...

Brandi:

main.php

(foto: Cheeerica :bow: )

main.php

den 31/7

main.php

I helfigur 31/7, ignorera min fantastiskt fula min

Nykur:
Som ju då är Thrandurs häst.

main.php

(foto: Cheeserica)

main.php

Nykur gillar inte grimman (nu går det dock bra), 31/7.

main.php

Nykur (och Brandi) den 31/7.

/Malin

nya bilder på min 09:a!

088.jpg

087.jpg

trodde innan att han skulle få samma färg på man som på kroppen, men under tiden som han har mörknat så har inte manen följt med. vad tror ni får han ljus man? Så här såg han ut innan

071.jpg

Ja det kan bli spännande, jag har inte fått passet för 08:an ännu så det är ett år sedan pappren var SIF tillhanda.

*kl*

Liten uppdatering om min lilla fröken Bræla :)

Hon står nu med i WF, och med färgen Buckskin/dark no markings/ Draugmoldótt så hon kanske inte blir skimmel trots allt?

Allting verkar vara bra med henne och jag längtar tills jag får hem henne :love: Bilder kommer sen! :D

Här är min -09a :) Spuni från W-gård
e: Deilir frá Hrappstödum

( och nej, mamman har inte eksem. hon är nykommen till Sverige och har det i förebyggande syfte :) )

katrinhelg-072_52343455.jpg

katrinhelg-077_52343486.jpg

katrinhelg-078_52343525.jpg

KL

Jag måste bara göra mig dum och fråga...
Är det normalt med en vit svans på svarta fölisar?? Kommer det vita att försvinna när fölpälsen försvinner?
048-1.jpg

KL

Jag var och tittade pa mitt föl har pa island nu men hon lyckades givetvis springa ivæg (eller ja, hela flocken pa 50talet hæstar) innan jag hann ta bilder. Da hade jag hyrt bil och akt till selfoss för det bara!! :devil:Men hon var riktigt fin!! efter avskiljning flyttar hon till "min gard" sa da hoppas jag pa fler bilder och att jag kan aka och titta mer pa henne. Hon har iallafall riktigt vit, tjock man och ær vælrest. Blir spænnande att se henne mer sen :)

*kl*

Nu har min lilleman hunnit bli 4 månader!! (igår) Det är otroligt hur fort tiden går.

Lite bilder på Dimmur från idag
Badochhstar024.jpg

Badochhstar026.jpg

Badochhstar027.jpg

Jag blir dock lite avundsjuk på alla er som lyckas få snygga rörelsebilder. Dimmur står helst still och blir klappad när vi är där. Han springer nästan aldrig eller busar när vi är där.
Stallägarna försäkrar mig dock att han är väldigt snygg när han springer omkring. Har sett honom ta lite galopprace när han var liten och tölt några gånger så jag vet ju att han kutar omkring när inte vi ser. Hemlig kille. ;)

Visst var det fler här som har föl e: Óliver frá Eyrarbakka ? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka